ورود ایرباس نو پس از 23 سال/ تاکید بر ایجاد طرحی نو و تغییر در ساختار قدیمی هما

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه 23 سال از ورود هواپیماهای نو به کشور می‌گذرد، گفت:‌ با ورود هواپیماهای جدید باید پوسته سنتی ایران‌ایر شکسته شود.

ورود ایرباس نو پس از 23 سال/ تاکید بر ایجاد طرحی نو و تغییر در ساختار قدیمی همابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرهاد پرورش مدیرعامل هما در مراسم تحویل هواپیمای ایرباس اظهار داشت: برگ دیگری از دفتر ایام ورق خورد و صفحه‌ای نوین در دیباچه خاطرات هما گشوده شد.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که این خرید بعد از ۴۰ سال انجام شده است در اینجا اعلام می‌کنم که خرید آخرین ایرباس به ۲۳ سال پیش بازمی‌گردد و ما دو فروند هواپیما در سال ۱۹۹۴ از ایرباس خریده بودیم.

مدیرعامل هما با بیان اینکه از این به بعد، چشم‌ها به هما دوخته شده است گفت: ملت ایران، ناوگان هما را پرثمر می‌خواهد. ساختار فعلی هما کهنه و قدیمی باید طرحی نو دراندازیم و ساختار فعلی هما را به بهره‌وری حداکثری برسانیم. همزمان با ورود جدید سخت افزاری باید به نرم‌افزارهای جدید مزین شویم.

وی ادامه داد: موفقیت هما مرهون عنایت خداوند و مرهون خون سربازان این نظام و شهدای انقلاب و شهدای هسته‌ای است. 

وی اظهار داشت: از ارگان‌های همراه در این پروژه نظیر وزارت اقتصاد، شورای اقتصاد، بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن، بانک اقتصاد نوین، سازمان برنامه و بودجه و... قدردانی می‌کنیم. 

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به اینکه وزیر راه، پشتیبانی زیادی از این پروژه داشتند گفت: همای این آب و خاک جان تازه‌ای یافته است؛ برخی دستاوردهای نرمش قهرمانانه رهبری می‌تواند در این توفیق تجلی یابد.

وی این خرید را ناشی از دو سال مذاکره و تلاش بی وقفه دانست و گفت: باید حرمت این خرید را نگه داریم و از این به بعد با بهره‌وری کافی اهداف خرید هواپیما را عملی سازیم.

پرورش با بیان اینکه خرید این هواپیماها کار ساده‌ای نبود گفت: ما قراردادهای پیچیده فاینانس را پیش رو داریم و فاینانس‌های قبلی نیز در شرایطی انجام شد که دو دهه هیچ قراردادی انجام نشده بود.

پرورش ادامه داد: با انجام این قرارداد فصل جدیدی در مقوله هوایی گشوده شد. نظام برای این عهد و پیمان تلاش بسیاری کرد و به همین دلیل معتقد است که باید بهترین بهره وری را از این خرید داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار