آبادان ؛

ترویج فرهنگ نماز در مدارس

مدارس بهترین جایگاه برای ترویج فرهنگ نماز هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شرفی امام جمعه شادگان گفت: مدارس بهترین مکان برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در همایش فرهنگ نماز افزود: مدارس نقش بسیار موثری در تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به این فریضه مهم الهی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه در تعالیم دینی، نماز جایگاه ویژه ای دارد، گفت: بر اساس احادیث، نماز اساس عبادات و ترازوی سنجش اعمال است و در صورت قبولی نماز است که سایر اعمال هم سنجش خواهد شد و با توجه به همین جایگاه نماز است که این موضوع در آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

امام جمعه شادگان یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات در خصوص ترویج فرهنگ نماز در مدارس، بحث آموزش و همفکری با مدیران است چون آنها رکن اصلی در مدرسه هستند و می توانند راه های برگزاری نماز، توسعه و آموزش نماز را بررسی کنند و نتایج را در اختیار مسئولین رده بالا قرار دهند.

وی افزود: خانواده و مدرسه در تربیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان نقش به سزایی دارند و مکمل همدیگر هستند.حجت الاسلام شرفی  گفت: مدارس و والدین دانش‌آموزان باید در ترویج فرهنگ نماز، تنوع و جذابیت ایجاد کنند و امروز زنگ نماز حرکتی نمادین و برای بیان رویکرد مهم آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.