مشهد؛

برگزاری مراسم ترحیم آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در قوچان

مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در قوچان برگزار شد.

برگزاری مراسم ترحیم آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در قوچانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی  گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از 60 سال از عمر خود را به‌ صورت مستقیم در خدمت اسلام، انقلاب و اهل‌ بیت (ع) سپری کرد و یک عالم مجاهد و باتقوا بود.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا با بیان اینکه ایشان در دوران ستمشاهی بخشی از عمر بابرکتش را در زندان رژیم پهلوی گذراند، افزود: تفسیر قرآن یکی از تألیفات ایشان در زندان بود که در میان خواص حوزه و دانشگاه یادگار ماندگار از این عالم مجاهد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به 2 کتاب پیرامون زندگانی امیرکبیر و فلسطین که قبل از انقلاب توسط آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی نوشته ‌شده است، گفت: این کتاب ها حکایت از آن دارد که این عالم علاوه بر اطلاعات قرآنی اطلاعات جامعی از اسلام داشته و همراه با دغدغه‌ های امام راحل موضوع فلسطین را در ذهن داشته است.

حجت ‌الاسلام فرازی نیا با تأکید بر اینکه این عالم مجاهد در زندان ‌های رژیم ستم ‌شاهی سختی ‌ها و درد و رنج‌ بسیار تحمل کرد گفت: آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس نیز بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

وی آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از بهترین نظریه ‌پردازان سیاسی در میدان عمل و بیان در دوران ریاست جمهوری خود خواند و افزود: ایشان در خطبه‌ های نماز جمعه مردم را به وحدت و تقوا دعوت می‌ کرد و تا آخر نیز بر این اصول باقی ماند.

وی افزود: آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی در مهرورزی به ولایت چنان به میدان آمد که به رغم خواسته ‌های خناسان سیاسی گفت که آقا، رهبر من است و من رهرو ایشان و ایشان عشق من است.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.