ارومیه؛

وجود شرط سنی بزرگترین مانع در فضای کسب و کار است

دکترای مدیریت کسب ‌و کار گفت: متاسفانه وجود شرط سنی به مانعی بزرگ برای اخذ مجوز فعالیت کسب و کار جوانان تبدیل شده است.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رضا ملامحمد با اشاره به موقعیت‌های ممتاز و نمونه سرمایه‌گذاری در ایران اظهار داشت: از دیدگاه بسیاری از سرمایه‌داران، ایران بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری است.

وی با تفسیر فرهنگ اشتباه مردم در زمینه استخدام دولتی تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: متاسفانه افراد گمان می‌کنند که پس از پایان تحصیلات باید بر سرکار دولتی حاضر شوند در حالی که این نوع تفکر صحیح نیست.

این دکترای مدیریت کسب ‌و کار افزود: نقش دولت‌ها در بیکاری اگر 10 درصد باشد، 90 درصد آن به‌دلیل وجود نوع تفکر اشتباه در عموم مردم است، در حالی که فرد تحصیل‌کرده باید علاوه بر گذراندن واحدهای نظری، در واحدهای عملی نیز به بهترین شکل ممکن موفق شود.

وی با انتقاد از ایجاد سن قانونی برای اخذ مجوز کسب و کار تصریح کرد: وجود شرط سنی به مانعی بزرگ برای کسب و کار جوانان تبدیل شده است برای مثال، فرد فارغ‌التحصیل کارشناسی 23 ساله و یا دکتری 28 ساله، باید تا 30 سالگی صبر کنند که به سن قانونی رسیده و اقدام به اخذ مجوز کنند.

ملامحمد با یادآوری پایین بودن کار مفید در اداره‌ها و سازمان‌ها گفت: متاسفانه بیشتر کارمندان به این موضوع فکر می‌کنند که روز کاری خود را چگونه تمام کنند و صبح بر سر کار حاضر شده و پس از چند ساعت با پایان ساعات کاری، بدون انجام کار مفید دست از کار می‌کشند.

وی اظهار داشت: بسیاری از جوانان برای آموختن مهارت‌های عملی مایل به انجام کار رایگان هستند و این وظیفه سازمان‌های مربوطه است که هرکدام در بخش خود، با ساماندهی این افراد، آنها را نسبت به ورود به بازار کسب‌ و کار آماده کند.

دکترای مدیریت کسب ‌و کار با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات کافی پیش از آغاز به کار بیان کرد: باید پیش از انجام هر کاری، با مطالعه دقیق، تمامی جوانب کار بررسی شود برای مثال چگونه محصول خود را وارد بازار بکنند و یا درکجا و چگونه بفروشند.

وی افزود: می‌توان با اعزام افراد داخلی به شرکت‌ها و برندهای موفق خارجی، از تجربه این افراد در تولید داخلی استفاده کرد چرا که این کار در افزایش کیفیت و کمیت محصولات تاثیر بسزایی دارد و می‌توان در اقتصاد جهانی حرفی برای گفتن داشت.

محمدی با تشریح فرصت‌های فضای مجازی تصریح کرد: نباید هرگز از این حوزه غافل شد و باید با نگاهی ویژه از تمامی فرصت‌ها و امکانات موجود در فضای مجازی استفاده بهینه کرد.

وی با انتقاد از باندبازی در برخی نهاد‌ها گفت: گاهی فرد خاصی با یکی از افراد مراکز اقتصادی مثلا با رئیس بانک در پشت پرده زدو بند کرده و با معرفی واحد تولیدی و کارآفرین جعلی وام‌های قابل توجه اخذ و بدون اینکه فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کنند آن را در حوزه‌های دیگر همچون مسکن مصرف می‌کنند حال آنکه باید نظارت کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.