شهرکرد؛

آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد مبارزه با استکبار است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد مبارزه با استکبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در آیین ترحیم و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن مرحوم، یار امام و رهبری، و نماد مبارزه با استکبار و نماد حمایت از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره یاور، مطیع و همدم امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و به دنبال اجرایی شدن فرمایشات آنان بود افزود: آن مرحوم به رأی، نظر، دیدگاه و حرف مردم و همچنین حضور گسترده مردم در دوره های مختلف پای صندوق های رأی و حفاظت از آرای آنان هم اعتقاد و تأکید فراوان داشت.

سلیمانی، اداره دفاع مقدس به عنوان قائم مقام فرمانده کل قوا در زمان امام خمینی (ره) را از ویژگی های برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان و اضافه کرد: ایشان توانست نتیجه جنگ را به نفع جمهوری اسلامی ایران دگرگون کند و راه صلح جهانی را پیش ببرد.

وی ادامه داد: این مجاهد مبارز و نستوه همانند امیرکبیر در راه مبارزه با استعمار و استکبار و به منظور استقلال کشور همواره تلاش های فراوانی را انجام داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأسیس دارالفنون از سوی امیر کبیر برای توسعه علم در ایران گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی گام بسیار ارزشمندی برای علم آموزی، فنآوری و ارتقای علمی کشور برداشت.

سلیمانی به سخت شدن شرایط پذیرش جوانان در کنکور دانشگاه دولتی در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، این شرایط تسهیل و زمینه بهره مندی بیشتر جوانان از علم آموزی فراهم شد.

وی افزود: هم اکنون جمعیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان دانشگاه دولتی برابری می کند.

گفتنی است: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، عصر روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۹۵ و در سن ۸۲ سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران، دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار