شهرکرد؛

حفظ نظام خط قرمز آيت الله هاشمی رفسنجانی بود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: حفظ حاکميت نظام خط قرمز مرحوم آيت الله هاشمی رفسنجانی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در آیین ترحیم و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حفظ حاکميت نظام، خط قرمز این یار امام (ره) و رهبری بود.

وی افزود: مرحوم آيت الله هاشمی رفسنجانی برای کمال نظام و انقلاب اسلامی خون دل ها خورد و سختی ها کشيد و هرگز اجازه نداد خدشه ای به نظام وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی با ولايت فقيه بود و معتقد بود جامعه ای پايدار خواهد ماند که ولايی باشد.

نکونام، ثبات قدم در دیدگاه ها و بر آرمان های انقلاب را از ويژگی های بارز آيت الله هاشمی رفسنجانی بیان و تأکید کرد: اعتقاد ایشان به ولایت فقیه باعث شد همیشه بر روی اعتقاد و آرمان های انقلاب اسلامی ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه آيت الله هاشمی رفسنجانی اهل رنگ عوض کردن نبود يادآور شد: وی همواره از مواضع خود دفاع می کرد که این استواری قدم از ویژگی های جامعه ایمانی است.

نکونام ادامه داد: مرحوم آيت الله هاشمی رفسنجانی بر اساس تشخيص عمل می کرد نه منفعت، بنابراین اهل اين نبود که هر روز زير يک پرچم قرار بگيرد.

وی با اشاره به سعه صدر فوق العاده، وسعت نظر و قدرت تحمل بالای مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجانی افزود: ایشان اهل تنگ نظری نبود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هر دو طرف سیاسی از آيت الله هاشمي رفسنجانی توقع بسیار زیادی داشتند و همواره از سوی آنها تحت فشار بود گفت: آن مرحوم بر وحدت و همدلی بین همه گروه ها تأکید داشت.

نکونام ادامه داد: وی مانند برخی از مسئولان در برابر انتقادات زود از کوره در نمی رفت بلکه با سعه صدر نقدها را می شنید و در برابر منتقدان منصف بود.

وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در قضاوت های خود نیز منصفانه برخورد می کرد.

نکونام با تأکید بر اهیمت و ضرورت وحدت و همدلی در جامعه گفت: ممکن است انتقادی به هم داشته باشيم اما نباید مقابل يکديگر بایستیم و بدخواه همدیگر باشیم بلکه با انتقاد منصفانه و در کنار يکديگر برای پیشرفت نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی با اشاره به وحدت و همدلی موجود در چهارمحال و بختیاری افزود: مسئولان تلاش کنند این اتحاد و همدلی استوار باقی بماند.

گفتنی است: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، عصر روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۹۵ و در سن ۸۲ سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران، دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار