ساختار اربعین حسینی از اساس مردمی بوده است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ساختار اربعین حسینی از اصل و اساس مردمی بوده است و باید موکب‌ها را طوری پایه گذاری کنیم که مردم متولی باشند.

ساختار اربعین حسینی از اساس مردمی بوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در نشست با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی افزود: مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی در واقع بیعت با امام حسین (ع) و اشاعه فرهنگ حسینی در جهان است.
 
وی بیان کرد: دشمنان برای کم‌فروغ کردن مراسم و برنامه‌های پیاده‌روی اربعین حسینی تلاش بسیاری داشته و همواره به دنبال خاموش کردن این مشعل فروزان هستند.
 
صفایی بوشهری ادامه داد: کمیته فرهنگی و آموزشی متکفل فرهنگی زائران اربعین حسینی در ساختار مهندسی فرهنگی و سیاسی جهان و نقش قابل توجهی را بر عهده دارند.
 
وی با تاکید لزوم ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های مکتب اسلام اظهار داشت: جهان آینده و نظم نوین جهانی به نام امام حسین (ع) رقم خواهد خورد.
صفایی بوشهری افزود: زائران اربعین باید شخصیت خود را بر اساس شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) معماری کنند.
 
صفایی بوشهری یادآورشد: همه ملت‌های مسلمان و مردم ایران و عراق باید فرهنگ حسینی را بشناسند و با ابعاد و ویژگی‌های سومین پیشوای شیعیان آشنا شوند و در مسیر زندگی از آن‌ها استفاده و الگو برداری کنند.
 
انتهای پیام/م

مردم متولی موکب های اربعین حسینی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.