کرمان؛

اعتیاد ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی

رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت:ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در معضل اعتیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬ سرهنگ جواد تهامی پور در راستای آگاه سازی عمومی مردم از مضرات و مشکلات ناشی از استعمال مواد مخدر در حاشیه بازدید ازیكی از محله های حاشیه نشین جنوب شهر كرمان،پیشگیری از مصرف مواد مخدر را ضروری دانست و گفت:ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی اعتیاد است.

وی افزود:اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌ شود.

وی با اشاره به اینکه مقابله با معضل اعتیاد، مقابله با بروز تمامی آسیب ها و معضلات اجتماعی است، افزود:مواد مخدر به عنوان پایه و اساس بروز جرایم دیگر مطرح و تنها با اقدام پلیس نمی توان به جنگ این بلای خانمان سوز رفت، بلكه در این زمینه باید همه دستگاه های مرتبط با این پدیده شوم با عزمی جهادی و مشاركت با یكدیگر به مقابله با آن بپردازند.

این مقام انتظامی نقش پیشگیری را در برخورد با معضل اعتیاد ضروری دانست و خاطر نشان کرد:امروزه تغییر گرایش نوع مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی تهدیدی بسیار جدی برای جامعه محسوب می شود.

وی آسیب های اجتماعی را تهدیدی جدی برای نشاط و سلامت جامعه عنوان کرد و تصریح کرد:به عقیده پلیس موثرترین راه مقابله با این آسیب ها و تهدیدات افزایش آگاهی عمومی و توسعه آموزش های همگانی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی استان كرمان در پایان گفت: ‌نیروی انتظامی به عنوان مسئول مقابله و مبارزه با مواد مخدر ضمن همكاری همه جانبه با دستگاه های متولی امر،تلاش های گسترده ای را در دستور كار قرار داده و در برخورد با عناصر توزیع مواد مخدر از هیچ كوششی فروگذاری نخواهد كرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار