روستاهای پرجمعیت آذربایجان غربی صاحب خانه هلال احمر می شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: خانه هلال احمر در روستاهای پرجمعیت شهرستان های استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حسن محمودی  در نشست شورای اداری جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب افزود: خانه های هلال احمر روستایی با هدف افزایش سطح آموزش های همگانی در بخش امداد و نجات و فعالیت های بشر دوستانه در میان روستائیان آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: این خانه های هلال احمر در سه بخش خانه جوانان، داوطلبان و امداد برای آموزش روستائیان و تربیت امدادگران فعالیت خواهند کرد و در شهرستان تکاب نیز پنج باب خانه هلال احمر در روستاهای پرجمعیت به زودی راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی همچنین از ایجاد و توسعه کانون های دانش آموزی هلال احمر به منظور تقویت توان دانش آموزان در عملیات امدادی در سطح استان خبر داد.

محمودی در زمینه توسعه و تجهیز پایگاه های امداد و نجات جاده ای شهرستان تکاب نیز گفت: تجهیز انبار امدادی و ساخت درمانگاه هلال احمر در شهرستان تکاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: به زودی پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور تخت سلیمان تکاب در حدفاصل مرکز بخش تا روستای بابانظر در ۴۵ کیلومتری شهرستان تکاب ساخته خواهد شد.

محمودی اضافه کرد: یک دستگاه خودروی مجهز و پیشرفته امداد جاده ای با تجهیزات کامل نجات با صرف اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال خریداری و به زودی در اختیار پایگاه امداد و نجات جاده ای شهرستان تکاب قرار خواهد گرفت.

فرماندار تکاب نیز در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب به عنوان همکار و همراه دستگاه های اجرایی و شورای هماهنگی مدیریت بحران، نقش مهم و موثری در ارائه خدمات امداد و نجات در این شهرستان ایفا می کند.

ایرج ثقفی افزود: شهرستان تکاب با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ای حادثه خیز است و آمادگی و تعامل همه جانبه نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی خدمات رسان این شهرستان ضروری است.

وی با تاکید بر افزایش میزان آمادگی گروه های امداد و نجات و آموزش های همگانی در شهرستان تکاب اظهار کرد: تامین و افزایش امکانات و تجهیزات امداد و نجات از نیاز های اصلی شهرستان تکاب در این بخش است.

ثقفی اضافه کرد: با توجه به سردسیر و کوهستانی بودن منطقه و سخت گذر بودن راه های روستایی شهرستان تکاب، دستگاه های اجرایی، جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان غربی نسبت به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز امداد و نجات در این شهرستان اهتمام ویژه ای دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی و فرماندار تکاب از مراحل مختلف اجرای طرح رایگان کاروان سلامت هلال احمر در روستای 'دورباش' و محل ساخت درمانگاه هلال احمر بازدید کردند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.