لرستان؛

آغازجشنواره جابر ابن حیان در لرستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش لرستان گفت :جشنواره علمی ،پژوهشی جابر ابن حیان با حضور 70 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی این استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ باقر توکلی افزود :در حال حاضر مرحله شهرستان و مناطق این جشنواره علمی و پژوهشی درسطح استان آغاز شده است.
وی ادامه داد : مرحله استانی جشنواره جابر ابن حیان در فصل بهار و مرحله کشوری نیز در مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد:موضوع پژوهش از جایگاه ویژه ای در تعلیم و تربیت برخوردار است و جستجوگری و پژوهش از عالی ترین و پیچیده ترین جلوه های اندیشه انسان به شمار می رود .
توکلی هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان را تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری در دانش آموزان و بالا بردن اعتماد به نفس در آنان بیان کردو گفت : اگر ما روحیه پرسش گری را در دانش آموزان تقویت کنیم دانش آموزانی پرسشگر و پژوهنده خواهیم داشت.
وی از دیگر اهداف این طرح به تلاش در حفظ محیط زیست ،احترام به عقاید و نظرات دیگران ،راهبرد مناسبی برای ایجاد زمینه کارآفرینی در دانش آموزان و تشویق آنان به استفاده از علوم رایانه برای رفع نیازهای اطلاعاتی مربوط به پروژه های علمی برشمرد.
توکلی بیان کرد: در این جشنواره دانش آموزان در قالب پروژه هایی شامل جمع آوری نمونه همراه با طیقه بندی ،نمایش علمی که شامل سه قسمت نمایش ،تحقیق ، مدل آزمایش و طراحی و ساخت می باشد ،در چهار مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری به رقابت خواهند پرداخت .
در حال حاضر 171 هزار و 786 دانش آموز در2 هزار و 786 آموزشگاه ابتدایی در قالب هشت هزار و 717 کلاس درس در این استان مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.