در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

رضایی: ویژگی بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی، پرکاری فوق العاده بود/ حجت الاسلام رئیسی: رابطه صمیمانه ایت الله هاشمی رفسنجانی با رهبری توطئه خناسان را نقش بر آب کرد



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از روحانیونی بود که همیشه دنبال نوآوری می گشت و همواره دنبال این بود که مسایل جدید را در صحنه اداره کشور دنبال کند.


ویژگی بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی، پرکاری فوق العاده بودبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بررسی ابعاد شخصیت سیاسی و انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی» موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به گفتگو پیرامون آن پرداختند.

در ابتدای این برنامه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به تشریح مهمترین ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و گفت: اولین ویژگی خیلی بارز و مشهود از چهره و سیمای حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، پرکاری فوق العاده ایشان بود که بخشی از این ویژگی به انگیزه ها و بخشی نیز به علاقه ایشان به مباحث اجرایی و سیاست گذاری برمی گشت.

رضایی در ادامه به دیگر ویژگی ایشان اشاره کرد و افزود:  آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان حضرت امام (ره) و هم در زمان رهبری، حرف های خود را صریح مطرح می کردند اما در نهایت عنوان می کردند که تابع نظرات آنها هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی هیچگاه دل خوشی از ایشان نداشتند و حتی امروز یکی از حامیان تحریم اقتصادی علیه ایران که اعضای کنگره آمریکا است از اینکه ایشان دارفانی را وداع گفتند اظهار خوشحالی کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه همیشه دشمنان انقلاب اسلامی با جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی مسئله داشتند، یادآور شد: ایشان یکی از روحانیونی بود که همیشه دنبال نوآوری می گشت و همواره دنبال این بود که مسایل جدید را در صحنه اداره کشور دنبال کند؛ لذا این مجموعه ویژگی ها، یک شخصیت ممتازی از ایشان در انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: عالم بزرگوار، مجاهد و پر تلاش آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام بزرگوار و بعد از پیروزی انقلاب هم در کنار ایشان بود و پس از رحلت امام نیز با تمام وزنشان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

وی یادآور شد: نطق و صحبت ایشان بعد از رحلت امام ( ره) در محلی خبرگان، مبنی بر اینکه سکان داری نظام در چهره رهبری جلوه گر است بسیار ارزشمند و ماندگار است.

تولیت آستان قدس رضوی  با اشاره به اینکه صحبت های ایشان در آن مجلس فراموش شدنی نیست یادآور شد: بعد از آن جریان هم ایشان بارها این جمله را مطرح کردند که شخصی را به لیاقت مقام معظم رهبری برای اداره این کشور و نظام نمی شناسند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره معتقد بودند که امور باید با محوریت ولایت و رهبری دنبال شود گفت: توجه ایشان به امام(ره) و رهبری و هدایت های ایشان قابل توجه است و امیدواریم که تشیع جنازه ایشان هم، تشیع وحدت بخشی برای کشور باشد.

در ادامه این گفتگو رضایی نیز در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه حتی تا یک هفته پیش هم ایشان در حمایت از رهبری، وفاداری خود را نشان می داد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی جزء شخصیت های پر دشمن بود و این موضوع از بیرون از کشور تا داخل کشور قابل مشاهده بود.

وی با یادآوری اینکه اولین درگیری های ایشان با آقای بنی صدر بود گفت: آقای بنی صدر؛ شهید بهشتی آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به شدت مورد اهانت قرار می داد و علیه این شخصیت ها جو سازی می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تا امروز هم گروه هایی که با اساس انقلاب مخالف هستند با ایشان مخالفت می کردند.

رضایی همچنین در رابطه با شخصیت فراجناحی آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: اعضای کابینه ایشان در زمان دولت سازندگی متشکل از همه گروه ها بود و آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره سعی می کردند که اعتدال را پیش بگیرند و و از همه گروه ها در اداره کشور استفاده کنند.

حجت الاسلام رئیسی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز درباره هجمه های وارده به آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: بعد از رحلت حضرت امام ، خناسان تلاش کردند در کشور تفرقه افکنی کنند و این موضوع را از طریق هجمه به افراد رده بالا و موثر در کشور که یکی از آن ها آیت الله هاشمی رفسنجانی بود دنبال می کردند.

وی خاطر نشان ساخت: بسیاری از رسانه ها، خناسان و شیاطین تلاش بسیاری در این رابطه کردند اما آن چه که تا امروز علی رغم همه اختلاف افکنی ها سبب شد مشکلی ایجاد نشود بلکه همواره ایشان را در کنار رهبری قرار دهد تدبیر مقام معظم رهبری و عشق و علاقه آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به رهبری بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی به سردار سازندگی معروف بود اظهار داشت: در دوره سازندگی امام نامه ای به مسئولان کشور نوشتند و گفتند که باید سازندگی را جدی بگیریم.

رضایی با اشاره به اینکه، آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه سازندگی داشت گفت: ایشان تمام وقت خود را صرف بازسازی مناطق جنگ کرد و در افتتاح پروژه های بزرگ و کلنگ زنی ها حضور داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، آیت الله هاشمی رفسنجانی انبوهی از پروژه های عمرانی را در کشور انجام داد خاطرنشان کرد: بنده بعد از پایان جنگ به ایشان گفتم آماده کمک به شما هستم.

وی افزود: در آن دوران با رهبر صحبت کردم تا قرارگاه سازندگی تأسیس کنیم و با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همکاری داشته باشم زیرا وسایل مهندسی در اختیار داشتیم.

رضایی با اشاره به اینکه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را ایجاد کردیم ادامه داد: در دوران پایان جنگ پیمانکار در کشور نداشتیم لذا برای باز شدن گره های کشور در مسئله عمران، سپاه را به کمک ایشان فرستادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، ایشان سپاه را در مسئله سازندگی به کار گرفت گفت: سد کرخه بزرگترین سد ایران است لذا بین ما و آقای زنگنه اختلاف ایجاد شد اما آیت الله هاشمی رفسنجانی حکم دادند و به زنگنه گفت که سپاه وارد قضیه شود و همکاری لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: از ملت شهید پرور، روشنفکران، سیاسیون و تحلیلگران تقاضا دارم تا از رحلت ایشان برای تقویت و احیای مجدد وحدت ملی پیرامون رهبر انقلاب بازنگری کنند.

رضایی با اشاره به اینکه، ایشان با آزادی نظرات خود را مطرح می کردند اظهار داشت:  مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی حاضر به خدشه دار شدن انسجام و وحدت ملی نبودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد آور شد: امروز در جلسه بحثی مطرح شد و آن این بود که روسای جمهور باید با رهبر هماهنگ باشند و به طوری که به دوران خود اشاره کردند و گفتند که بنده با رهبر هماهنگ بودم.

رضایی با اشاره به اینکه، رهبر انقلاب از مذاکرات برجام حمایت جانانه ای کردند افزود: وقتی همراهی رهبری را با ارکان کشور داریم دلیلی بر اختلاف در کشور نداریم.

رضایی با تاکید بر اینکه، باید کشور را ساخت و عقب ماندگی را جبران کرد گفت: بعد از امام(ره)  آیت الله هاشمی رفسنجانی و احمد آقا در رهبری مقام معظم رهبری نقش اساسی داشتند.

وی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را فردی مجاهد و مبارز دانست و عنوان کرد: ایشان سیاستمدار برجسته ای بودند به طوری که در سفرهای خارجی همراهشان بودم و وقتی با روسای جمهور کشوری صحبت می کردند کاملا برتری ایشان بر طرف مقابل مشهود می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، ایشان سیاست خارجی را به خوبی می شناختند  گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مسائل امنیتی و نظامی را به خوبی می فهمیدند، امیدوارم ملت ما با وحدت در مسیر امام خمینی و رهبر انقلاب قدم بردارند و ادامه دهنده راه آنها باشند.

رضایی افزود: بارها سوال کردم که می گویند شما به دنبال رابطه با آمریکا هستید اما  گفتند من در این رابطه چند بار با رهبر صحبت کردم و ایشان استدلال کردند که برای این مسئله حرفی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، آیت الله هاشمی رفسنجانی بارها گفتند ما نمی توانیم استدلال آقا را در عدم‌ ارتباط با آمریکا پاسخ دهیم افزود: ایشان جوابی برای استدلال رهبری نداشتند.

رضایی گفت: ملت شریف ما برای عمر رهبر دعا کنند زیرا هر کدام از یاران امام که از ميانمان می رود قابل جبران نیست لذا، باید قدردان انسان های فرهیخته باشیم.
 
وی با اشاره به هدایت حکیمانه رهبر انقلاب در مسائل مختلف ادامه داد: سایه پر برکت رهبر به کشور آرامش داده است. باید قدر شخصیت هایی که کنار امام(ره) بودند را بدانیم،نسل اول انقلاب در حال پایان یافتن است به طوری که در دهه های آینده با خلع مواجه خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، باید تجارب انقلاب به نسل های آینده منتقل شود ادامه داد: از یاران امام خواهش می کنم خودشان را در مقابل حوادث حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه، بنده چهار دوره کادر سازی ۳۰ نفره را آغاز کرده ام گفت: تجارت انقلاب و دفاع مقدس را به آنها منتقل خواهم کرد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی نیز در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار رهبر بودند گفت: تلاش های بیگانگان و شیاطین هیچ گاه جواب نداده است.

وی با اشاره به اینکه، آیت الله هاشمی رفسنجانی رابطه صمیمی با رهبر انقلاب داشت افزود: ایشان توطئه بسیاری از شیاطین را نقش بر آب کردند و مسئولان بدانند شیاطین در حال فتنه انگیزی هستند و از لحظه فوت ایت الله هاشمی رفسنجانی به دنبال شیطنت هستند. امیدوارم با بصیرت ایجاد شده جامعه بتواند به روند تکامل خود ادامه دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری پیرامون  وجود شایعاتی در خصوص دفن پیکر آیت الله هاشمی در مشهد مقدس گفت: این موضوع را تکذیب می کنم و چنین نقل قول هایی از بنده صحت ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار