اخذ مجوز برای فعالیت 2 هزار و 800 شرکت دانش‌بنیان

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت‌های معاونت علمی برای تجاری‌سازی طرح‌های برتر و ارائه مجوز به بیش از 2 هزار و 800 شرکت دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پنجمین فستیوال صنایع غذایی با بیان اینکه فضای حاکم بر دنیا کاملا متغیر شده و رقابت در عرصه تکنولوژی دیگر معطوف به سال و ماه و هفته نیست، گفت: هم اکنون در خصوص برخی از طرح‌ها و ایده‌های مهم دیگر به دقیقه رسیده است و ظرفیت نیروی انسانی ما با توجه به پیشرفت چشمگیرمان در عرصه دانش و فناوری اهمیت این موضوع را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: نمونه بارز این پیشرفت‌ها شامل تجاری‌سازی بسیاری از طرح‌های نوآور و اختراعات با دانش بومی بوده به گونه‌ای که این موضوع درآمدزایی قابل ملاحظه‌ای را نیز برای کشور به همراه آورده است.

وی با تأکید بر اینکه شاید بسیاری از افراد نسبت به دادن فرصت‌های تجاری برای اختراعات و طرح‌های فناورانه و حتی تأثیر این طرح‌ها و دستاوردها در رشد اقتصادی کشور باور آنچنانی نداشتند، عنوان کرد: این موضوع برخلاف تصور برخی‌ها توهم و رویا نیست و با توجه به وجود نیروی انسانی جوان و سرمایه‌های بالقوه علمی در آنها باید عرصه برای اعتماد به مخترعان، نوآوران، ایده‌پردازان و صاحبان طرح جوان کشور بیش از پیش فراهم آید.

دلیری اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از طرح‌ها و اختراعات دانش‌بنیانی که موجب رشد چرخه اقتصادی و حتی اشتغال‌زایی کشور شده‌اند را همین جوانان امروز ایجاد کرده‌اند بنابراین فضای کنونی فضایی است که در آن برخلاف گذشته ایده، علم و دانش و توان علمی حاکم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: کسب و کار اینترنتی در دنیای امروز به طور کلی فضای کسب و کار سنتی را بر هم زده است موضوعی که شاید پیش از اینها کسی فکرش را هم نمی‌کرد که پیشرفت تکنولوژی به اینجا برسد.

با توجه به اینکه مردم ما و حتی مردم تمام دنیا در حال حاضر با بهره‌مندی از دانش فناوری به دنبال شرایط آسان و بسترهای مناسب‌تر چه در زمینه زندگی و چه در داد و ستد هستند، کنارگذاری روش‌های سنتی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند گام مهمی را در تحقق این موضوع بردارد.

دلیری در ادامه با اشاره به ارائه مجوز به 2 هزار و 800 شرکت دانش‌بنیان طی 2 الی 3 سال اخیر یادآور شد: پیشنهاد من به سرمایه‌گذاران این است که به جوانان و مخترعان جوان اعتماد کنند و برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های این جوانان که با دانش بومی به چنین جایگاهی رسیده‌اند، روش‌های سنتی را کنار بگذارند.

وی افزود: علم و فناوری به جایی رسیده است که هم اکنون بسیاری از این جوانان نخبه و حتی ایده‌پرداز به واسطه طرح‌ها و ایده‌های نوین و فناورانه‌شان موفق به اخذ مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌اند؛ موضوع مهمی که می‌تواند رشد دانش‌بنیان کشورمان را به مسیر تازه‌ای از تحول و درآمدزایی هدایت کند.

وی اظهار داشت: معاونت علمی به منظور حمایت از جوانان ایده‌پرداز، مخترعان و نوآوران از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد که نمونه بارز آن در زمینه اخذ مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین مالی آن اختصاص تسهیلات ویژه به اختراعات و طرح‌های برتر و همچنین معافیت مالیاتی برای بسیاری از این شرکت‌ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار