دبیر فدراسیون والیبال؛

اهداف فدراسیون تعهدی برای سرمربی تیم ملی ایجاد نمی کند

محمود افشار دوست گفت: فدراسیون والیبال تا چهارسال دیگر چندین هدف دارد اما این اهداف تعهدی را برای سرمربی آینده تیم ملی ایجاد نمی کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمود افشار دوست دبیر فدراسیون والیبال در مصاحبه با رادیو گفت و گو درباره روند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت: با توجه به رنک و جایگاه قابل توجه تیم ملی در جهان لازم بود برای ادامه مسیر با مربیان بزرگ دنیا وارد گفت و گو شویم. به همین دلیل با آن ها ارتباط گرفتیم اما هر کدام پاسخی متفاوتی به فدراسیون دادند و اعلام کردند نمی توانند در ایران حضور پیدا کنند. زمانی که نتوانستیم با این مربیان صاحب نام به توافق برسیم، به دنبال مربیانی رفتیم که در سطحی پایین تر قرار داشتند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر قصد داریم با بروتو، کلاکویچ و خاویر وبر مذاکرات اولیه را انجام دهیم و بعد از آن  وارد مراحل بعدی شویم. البته بروتو با ارسال ایمیلی به من تمایل خود را برای حضور در تیم ملی اعلام کرده است اما هنوز با وی صحبتی نکردم. این سه مربی از نظر مدیریت و کنترل تیم در جایگاه خوبی هستند اما این که به عنوان سرمربی چه میزان توانایی اجرای آن را داشته باشند در آینده مشخص خواهد شد. سعی کرده ایم با کسانی که صاحب عنوان بوده اندو تیم هایشان در فینال های مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته اند، وارد مذاکره شویم .

ملی پوش سابق تیم ملی والیبال بیان کرد: ترجیح و سیاست فدراسیون بر آن است که مربیان تیم ملی، ایرانی باشند تا هم در زمان مسابقات و اعزام ها روی نیمکت بنشینند و هم در آموختن کار عملی از سرمربی خارجی توانایی زیادی داشته باشند. 

افشاردوست درباره طولانی شدن روند انتخاب سرمربی تیم ملی تصریح کرد: در اولین فرصت از بروتو، کلاکویچ و خاویر وبر می خواهیم تا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت  خود را ارائه دهند. اگر مربی تیم ملی زودتر انتخاب می شد نفع بسیاری داشت اما اگر این اتفاق قبل از شروع مرحله پلی آف نیز رخ دهد، موثر خواهد بود. 

دبیر فدراسیون والیبال درباره شایعاتی مبنی بر انتظارات فراوان فدراسیون از مربی آینده تیم ملی و به طبع آن انصراف گزینه ها اظهار داشت: در کار مدیریت چشم اندازها و اهدافی وجود دارد، ما نیز 9 هدف را تا 4 سال آینده دنبال می کنیم اما هیچ کدام از این اهداف تعهدی را برای مربی ایجاد نمی کند. اگر فدراسیون شرطی در این باره بگذارد و مربی نیز بپذیرد هر دو اشتباه کرده اند. 

افشار دوست درباره ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال خاطر نشان کرد: ولاسکو بخش مهم و زیبای تاریخ والیبال ایران بود. او سال ها نتوانسته بود با تیمی به مدال و جایگاهی برسد. اما با تجربه و شناخت عمیقی که از تیم ملی والیبال ایران داشت توانست مسیر پیشرفت را فراهم کند. او به والیبال ما خدمت کرد و خودش نیز نفع زیادی برد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.