کرمان؛

بحران آب چالش جدی در کشاورزی رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: اقتصاد رفسنجان با وجود 80 هزار هکتار سطح زیر کشت وابسته به پسته است اما بحران آب سبب چالش جدی در حوزه کشاورزی شده است.

بحران آب چالش جدی در کشاورزی رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمید ملانوری فرماندار رفسنجان  در جلسه بررسی مشکلات کارآفرینان و صنعتگران رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در رابطه با مشکلات این شهرستان اظهار داشت: اقتصاد و اشتغال شهرستان رفسنجان با وجود 80 هزار هکتار سطح زیر کشت وابسته به پسته است اما بحران آب سبب چالش جدی در حوزه کشاورزی شده است.

وی وجود 11 واحد دانشگاهی، 25 هزار دانشجو از ظرفیت‌های این شهرستان دانست و افزود: بیشتر اماکن و زیرساختهای شهرستان توسط خیران بنا شده است.

وی با بیان این مطلب که با توجه به اینکه عمده درآمد مردم منطقه دچار بحران شده است، ابراز کرد: بنابراین توجه به بحث های صنعتی و معدنی به طور جدی مطرح است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در شهرستان فراهم است و سرمایه‌گذاران انگیزه دارند اما مشکلاتی سر راه آن‌ها قرار گرفته است، یادآور شد: به عنوان مثال پروژه شیشه فوق شفاف در این شهر از سال 88 کلید خورده است، اما 7 سال در بانک صنعت و معدن معطل مانده است.

ملانوری خاطرنشان کرد: عدم پرداخت یارانه صنعت یکی از مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی است و ضرورت دارد با وجود این وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه ویژه‌ای به این شهر بحران‌زده داشته باشد و چالشهای صنعت شهرستان را بررسی و رفع نماید.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در شهرستان وجود دارد باید از کشاورزی به سمت صنعتی‌شدن برویم و در این زمینه نیاز به حمایت داریم تا بتوانیم رونق اقتصادی در این شهرستان ایجاد کنیم.

فرماندار رفسنجان همچنین با اشاره به سرمایه گذاری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، اضافه کرد: کارخانه فروکروم در آینده‌ای نزدیک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به بهره‌برداری خواهد رسید که این کارخانه توسط سرمایه‌گذاران چینی احداث شده است.

انتهای پیام/س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار