صدور حکمی برای تحقیق درباره ضرب و شتم دانشجوی کنیایی در آمریکا پس از 3 سال!

با گذشت نزدیک به سه سال از ضرب و شتم یک دانشجوی کنیایی در آمریکا، بالاخره دستور رسیدگی به پروندۀ شکایت وی صادر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی‌وی، با گذشت نزدیک به سه سال از ضرب و شتم وحشیانۀ یک دانشجوی کنیایی در آمریکا، یک قاضی فدرال موافقت کرده است که به پروندۀ شکایت وی رسیدگی شود. 

شکایت جاستین موچاما به حدود ۳ سال پیش بازمی‌گردد. در آن زمان دو افسر ادارۀ مهاجرت آمریکا به دلیل امتناع موچاما از انگشت‌نگاری در زندان شهر باتلر در ایالت کانزاس به خشونت متوسل شدند و وی را به شدت کتک زدند. 

بر اساس ادعای مقامات ایالتی، موچاما به علت منقضی شدن اعتبار ویزای خود، باید خاک این کشور را ترک می‌کرد. 

پس از حدود سه سال، قاضی کا‌ترین وراتیل، درخواست دولت را برای عدم طرح دعوی علیه مأموران رد و اجازۀ بررسی این شکایت را در دادگاه صادر کرد. 

قاضی استدلال کرد که موچاما مشکل امنیتی جدی ایجاد نکرده بود و دلیلی برای توسل مأموران به خشونت وجود نداشته است. 
 
در ویدئویی که دوربین‌های نظارتی ضبط و از سوی متیو هوپوک، وکیل این دانشجوی کنیایی ارائه شده، موچاما درحالی‌که دستانش در جیب‌هایش است به‌آرامی ایستاده، اما به‌یک‌باره مأموران به وی حمله می‌کنند و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. 

موچاما می‌گوید در آن روز ضربه‌ای محکم به سرش وارد شده و از آن زمان هنوز هم از سردردهای شدید و کابوس‌های شبانه رنج می‌برد. 

موچاما همچنان در زندان باتلر در بازداشت به سر می‌برد. دولت موافقت کرده تا زمانی که شکایتش در دادگاه در دست بررسی است، او را اخراج نکند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار