ارومیه؛

برگزاری کارگاه آموزشی مراکز درمان سوءمصرف مواد جنوب استان در مهاباد

کارگاه آموزشی مراکز درمان سوءمصرف مواد جنوب استان در مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ 18دی ماه سالجاری کارگاه آموزشی مراکز درمان سوءمصرف مواد جنوب استان در مهاباد با شرکت 20مرکز از شهرهای (مهاباد ، میاندوآّب ، بوکان ، نقده ، شاهیندژ ، پیرانشهر ، سردشت ، تکاب) در سالن کنفرانس این شبکه برگزار گردید.

دکتر مهران رامی کارشناس مسئول درمان سوء مصرف دانشگاه گفت:از زمان درمان بیماران دچار اعتیاد نیاز به وجود یک سامانه برای کنترل و ثبت بیماران تحت درمان احساس می شددر این سامانه تمامی اطلاعات شخص مورد درمان به صورت محرمانه در سامانه ثبت می شود و پزشک معالج می توانند این اطلاعات را در اختیار داشته باشد.

وی اظهار داشت:سامانه idatis.behdasht.gov.ir به صورت محرمانه و با ایجاد یک کد قادر خواهد بود بیمار را بدون ارائه مشخصات فردی با ارائه کد در کل کشور معرفی نماید و در استان آذربایجانغربی در حال حاضر 128 مرکز تحت پوشش دانشگاه فعالیت می نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: این سامانه به این منظور طراحی شده که در صورتیکه بیمار راغب به درمان در شهر دیگری باشد هیچکس به غیر از خود بیمار ،پزشک مقصد و مبدا از وضعیت بیمار اطلاعی نداشته باشند و بیمار با رعایت حفظ حریم خصوصی و با آرامش و اطمینان خاطر به مداوای خود بپردازد.

دکتر مهران رامی گفت:در مرحله اول تمامی مراکز مورد مصرف مجاز در این سامانه معرفی شدند و مجوز های خود را در سامانه قرار دادند و این سامانه مستقیما از طریق لینک idatis.behdasht.gov.ir به وزارت متبوع وصل می باشدو مورد تایید کارشناسان درمانی هر استان قرار گرفت و در مرحله دوم که اخیرا آغاز به کار نموده مراکز مجاز بیماران مربوطه و برنامه دارویی رادر سامانه ثبت نموده و برنامه دارویی بدون نام بیمار وارد لینک وزارت بهداشت می شود و بیمار می تواند توسط شماره ای که دریافت می کند در کل کشور به پرونده خود دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.