شرکت‌های خدمات اینترنت عامل کاهش سرعت اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مقصرکاهش سرعت اینترنت در استان بوشهر ارائه دهندگان خدمات اینترنت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان گفت: پهنای باند ورودی اینترنت استان از سال 92 تا کنون با افزایش 9 برابری از شش گیگابیت به 55 گیگابیت رسیده اما شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت فقط از 13 گیگابیت یعنی 25 درصد ظرفیت موجود استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات برای کاربران شده است.

وی با اشاره به این که استان بوشهر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اینترنت جزء پنج استان اول کشور است، ادامه داد: علاوه بر افزایش پهنای باند ورودی اینترنت، در سه- چهارسال گذشته طول فیبرنوری نیز در استان دو برابر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر تاکید کرد: مشکلی در زمینه پهنای باند نداریم و هر شرکتی متقاضی باشد پهنای باند لازم را به آن می‎دهیم.

وی با اشاره به افزایش سه برابر پهنای باند مصرف اینترنت در استان بوشهر در چهار سال‌ گذشته، گفت: در این مدت پهنای باند مصرف اینترنت از یک و هفت دهم گیگابایت به پنج گیگابایت رسیده است.

سملیان همچنین با بیان این که استان بوشهر از نظر ضریب نفوذ اینترنت رتبه سوم را در کشور دارد، این عدد را 46 و شش دهم درصد عنوان کرد و گفت: در زمینه ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه یعنی 3G و 4G هم استان بوشهر رتبه چهارم را در کشور از آن خود کرده است. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر  از کاربرانی که در زمینه دریافت خدمات اینترنت مشکلاتی دارند، خواست به جای مراجعه به پشتیبان‌های ارائه دهندگان خدمات اینترتنت شکایت خود را با سامانه 195 در میان بگذارند تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آن رسیدگی کند، سامانه‌ای که با وجود مشکلات موجود در بوشهر، هم‌استانی‌ها کمتر  به سراغ آن رفته‌اند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.