نمایش «هشت» به مفهوم پایداری و مقاومت می‌پردازد

نمایش «هشت» با درك درست از فضای فعلی جامعه ایران، توانسته مخاطب را با خود همراه كند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛؛ محمود فرهنگ، نویسنده، كارگردان و منتقد تئاتر، كه به تماشای نمایش «هشت» در تماشاخانه ماه حوزه هنری نشسته بود، پیرامون این اثر گفت: نمایش «هشت» با نگاهی مذهبی به موضوع نیازهای انسان امروز می‌پردازد. زوجی كه برای فرزنددار شدن تلاش می‌كنند و در نهایت با عنایت امام رضا(ع) صاحب پسری می‌شوند كه این پسر سال‌ها بعد به جبهه رفته و به شهادت می‌رسد.
 
وی كارگردانی این اثر را قابل قبول دانست و افزود: حیدر رضایی، نویسنده و كارگردان این نمایش، با كمترین امكانات چه از نظر تعداد بازیگر و چه از نظر طراحی صحنه و نور، سعی كرده تا مفهومی كه در این داستان مستتر است را به مخاطبش عرضه كند. باید دانست كه تمام امكاناتی كه در هر نمایشی به كار گرفته می‌شوند باید در جهت رشد و تعالی اثر باشند تا بتوانند پیام اثر را به مخاطب ارائه كنند.
 
این كارگردان تئاتر در ادامه تصریح كرد: به هر حال هر متنی كه به روی صحنه می‌‌رود قابل تحلیل و بررسی است و می‌توان درباره نقاط ضعف و قوت آن بحث‌های متنوعی داشت. چیزی كه در نمایش «هشت» برای من قابل توجه بود پرداختن به مفهوم ایستادگی و پایداری و انتقال آن به نسل جوان امروز و نسل‌های آینده است. باید با زبان هنر آرمان‌های جامعه را به جوانان منتقل كنیم و نمایش «هشت» از این منظر، اثر قابل تاملی است.
 
فرهنگ در پایان خاطرنشان كرد: بنا به گفته‌ مقام معظم رهبری، مادران شهدا كه رضایت می‌دهند تا فرزندانشان برای دفاع از خاك میهن به میدان جنگ بروند و جانشان را در راه این هدف می‌گذارند، مظهر مقاومت و پایداری هستند. چه در زمان جنگ تحمیلی و چه حال كه جوانان ما برای دفاع از حرمین شریفین به جنگ با نیروی متخاصم می‌روند، نقش مادران بسیار پر رنگ بوده است. در نمایش «هشت» اما می‌بینیم كه پدر از مادر مقاوم‌تر است و مادر برای دوری از فرزندش بی‌تاب‌تر است. این‌ها نكاتی است كه كارگردان جوان نمایش باید برای بهبود كارش به آن دقت كند. در هر حال، آقای حیدر رضایی با درك درست از فضای فعلی جامعه ایران، توانسته مخاطب را با خود همراه كند.
 
گفتنی است نمایش «هشت» به نویسندگی و كارگردانی حیدر رضایی از روز پنج‌شنبه، ساعت 18:30 با مدت زمان 65 دقیقه از 16 دی‌ماه، در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به روی صحنه رفته است.
 
در این نمایش، مالك آبسالان، مرجان قاسمی و حیدر رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.
 
تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری در خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است.



انتهاي پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار