زنجان؛

تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره موسیقی آوای امید

رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان از تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره موسیقی آوای امید تا پایان دی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، معراج کرمی، رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: چهارمین جشنواره موسیقی آوای امید از سری برنامه های دهه فجر است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان زنجان برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در بخش های تک نوازی و گروه نوازی منتشر شده است و علاقمندان برای شرکت در جشنواره تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

کرمی بیان داشت:این جشنواره شامل سازهای بخش تک نوازی جشنواره شامل تار ایرانی و آذربایجانی، سازهای بادی شامل بالابان، فلوت، ترومپت، کلارینت، سازدهنی، فلوت ریکوردر و قارمان و ناغارا سه تار، عود بربط، سنتور، آواز ایرانی و آذری، ویولن ایرانی و کلاسیک، کمانچه، قانون، تنبور، تنبک، دف، نی، پیانو، گیتار کلاسیک و فلامینگو، قوپوز ساز آشیقی است.

این مقام مسوول به شرایط سنی شرکت کنندگان در جشنواره هم اشاره کرد و گفت: گروه ‌های سنی تا سقف ١٤ سال از ١٥ تا پایان ١٩ سال، از ٢٠ تا پایان ٣٠ سال مربوط به بخش تک نوازی است که این بخش شامل سازهای سه تار، تار ایرانی، عود، سنتور، ویولن، قانون، تنبک، پیانو، گیتار، فلوت و فلوت ریکوردر است.

به گفته رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شرایط سنی حضور در بخش تک نوازی ساز قوپوز شامل سنتی و آذری، تنبور، دف، نی، ترومپت و کلارینت، بالابان، کمانچه آذری، تار آذری، قارمان، ناغارا از پایان ١٨ سال، از ١٩ تا پایان ٢٥ سال، از ٢٦ تا پایان ٤٠ سال است.

این مقام مسوول ادامه داد: حداقل تعداد اعضای هر گروه در بخش گروه نوازی باید سه نفر باشد که در صورت پذیرفته شدن حداکثر ٣٠ دقیقه اجرا برای گروه در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه حدنصاب تعداد گروه‌ها برای حضور در بخش مسابقه گروه نوازی حداقل سه گروه در هر حوزه موسیقی است، گفت: به پنج گروه برتر در حوزه‌ های آشیقی، سنتی، پاپ، کلاسیک، و آذری در اجرای صحنه ‌ای توسط هیأت داوران تندیس جشنواره و لوح‌ های تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره موسیقی آوی امید از ١٢ تا ٢٠ بهمن‌ماه برگزار می شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.