لرستان؛

دستگیری 20معتاد متجاهرو کشف 60 قلیان درشهرستان پلدختر

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: 20 معتاد متجاهر60 قلیان و سه مغازه عرضه قلیان در سطح این شهرستان دستگیر ، کشف و پلمپ شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سرهنگ عبدالوند گفت: در اجرای طرح جمع آوری معتادان و خرده فروشان مواد مخدر دو نفر وارد کننده مواد مخدر به این شهرستان که دارای سوابق و تحت تعقیب نیروی انتظامی بودند دستگیر شدند.

وی با بیان این که طبق ماده 7 قانون مبارزه با مواد مخدر عرضه قلیان در قلیان سراها ممنوع است افزود: در پی درخواست های مکرر مردم در رابطه با جمع آوری قلیان سراها این عملیات موجب رضایت مندی مردم شده است .

وی نبود امکانات مناسب جهت نگهداری متهمان را یکی از مشکلات نیروی انتظامی شهرستان پلدختر دانست و گفت: روزانه نیروهای کلانتری و پاسگاه های شهرستان تعدادی متهم را به دادسرا انتقال و از آنجا به زندان خرم آباد می برند.

وی گفت: این نیروها بالعکس مجبور به پیمودن این مسیر و مسافت در برگشت هستند که این مسئله باعث اتلاف وقت نیروی انتظامی می شود .

وی افزود: این مسئله موجب بروز مشکلاتی از قبیل تحمیل هزینه ایاب و ذهاب ، اتلاف وقت ، صرف انرژی و مخاطرات جاده ای برای خانواده زندانیان می شود .

فرمانده انتظامی پلدختر اعتیاد را ریشه اصلی ناهنجاری ها در جامعه دانست گفت:طبق بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان ریشه خیلی از مسایل ، مشکلات ، جرایم و تمام بزهکاری های جامعه اعتیاد است .

سرهنگ عبدالوند افزود: نگهداری این قشر بیمار جامعه وظیفه اداراتی مانند شهرداری و بهزیستی می باشد و باید این افراد در کمپ های ترک اعتیاد نگهداری شوند تا ساماندهی و تحت درمان قرار گیرند .

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: متاسفانه کمپ های ماده 16 که در خرم آباد مستقرهستند تنها مجاز به نگهداری کارتن خواب ها و بی سرپرستان بوده و کمپ های خصوصی درون شهرستان در قبال نگهداری از افراد معتاد از آنها وجه می طلبند.

وی افزود :به رغم تلاش فراوان ماموران نیروی انتظامی این شهرستان در جمع آوری معتادان اما وقتی این افراد تحویل کمپ ترک اعتیاد داده می شوند بلافاصله به خاطر نداَشتن پول مرخص شده و دوباره در سطح جامعه رها شده و اقدام به مزاحمت و نا امنی می کنند .

سرهنگ عبدالوند گفت: بنابر این نیاز است برای نگهداری از بیماران و کجروان اجتماعی از طرف ادارات مرتبط با این قضیه چاره اندیشی شود .

فرمانده انتظامی پلدختربر تقویت تعامل اقشار جامعه در تحقق امنیت پایداربا پلیس تاکید کرد و افزود: امنیت یک محصول اجتماعی است که در حفظ ، ارتقا و تولید آن همه باید نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.