شیراز؛

اعطای مشوق سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی رستم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران از اعمال مشوق‌ های ویژه سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی رستم در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  علی یزدانی در بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان رستم گفت: اعمال این مشوق ‌ها با هدف سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی و برای حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران انجام می ‌شود.

یزدانی تخفیف 50 درصدی در قیمت حق انتفاع واگذاری زمین را از مهم‌ترین مشوق‌ ها اعلام کرد و افزود: علاوه بر آن، سهم نقدی پرداخت حق انتفاع نیز به 10 درصد کاهش یافت.

وی همچنین افزایش بازپرداخت دوره اقساط بهای اراضی واگذاری به چهار سال را از دیگر مشوق‌هایی اعلام کرد که در این ناحیه صنعتی اعمال خواهد شد.

یزدانی همچنین از آمادگی برای ایجاد مجتمع‌های کارگاهی در ناحیه صنعتی رستم خبر داد و اضافه کرد: جوانان رستم می‌توانند در قالب تأسیس شرکت و یا تعاونی‌ها از این شرایط ایجاد شده استفاده کنند تا شاهد توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل بنگاه‌ های تولیدی که تسهیلات دریافت کرده‌اند نحوه بازپرداخت این تسهیلات در دوره‌ای یک‌ساله است تصریح کرد: در جلسه اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد درصورتی‌که واحدهای صنعتی گیرنده تسهیلات بتوانند در فرصت یک‌ساله سود تسهیلات را پرداخت کنند، مدت یک سال به دوره بازپرداخت تسهیلات افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین افزایش دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات از شش ماه به یک سال را از دیگر مصوبات این کارگروه در زمینه حمایت از واحدهای صنعتی اعلام کرد.
 
ناحیه صنعتی شهرستان رستم به وسعت 26 هکتار ظرفیت استقرار 40 واحد صنعتی با اشتغالزایی 500 نفر را خواهد داشت.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار