شیراز؛

احیا بیش از 7 هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور

7 هزار و 500 واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل در کشور فعال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه فعال سازی این واحدهای صنعتی با اختصاص تسهیلات طرح رونق تولید، در حال اجرا است افزود: تاکنون 10هزار و 869 بنگاه اقتصادی متقاضی این تسهیلات، که در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند با بانک ها قرارداد منعقد کرده اند.

 
وی در جلسه شورای اداری شهرستان نورآباد ممسنی اظهار کرد: در قالب طرح رونق تولید تاکنون 8 هزار و 122میلیارد تومان تسهیلات به واحد های تولیدی وصنعتی پرداخت شده است.
 
علی یزدانی ادامه داد: با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به واحد های تولیدی و صنعتی دارای بدهی های معوقه به نظام بانکی و واحد هایی که دارای چک برگشتی دارند نیز تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت می شود.  
 
یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بررسی پیشنهاد افزایش دوره تنفس پرداخت تسهیلات از شش ماه به یک سال خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این مهم محقق شود.
 
وی با اشاره به پایش واحد های راکد و تعطیل به منظور برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و فعال سازی واحد ها، از شناسایی حدود 7هزار واحد تعطیل در شهرک های صنعتی خبر داد و افزود: 58 درصد از این تعطیلی ها مربوط به دولت قبل است .  
 
یزدانی ادامه داد: از مهمترین رسالت های دولت فعالسازی این واحد ها است.
 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین بر توسعه و تکمیل زیربناها و برخی زیرساخت ها در شهرک صنعتی نورآباد ممسنی تاکید کرد.
 
وی اظهار کرد: طرح هایی در زمینه زیباسازی این شهرک صنعتی اجرایی می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۸:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۵
حالا فرض کنیم دروغ هم نباشه و یک وامی به چند واحد داده باشند.کو بازار ؟بعدش چی؟بدتر از قبل
آخرین اخبار