یاسوج؛

ادعای دروغین دموکراسی آمریکا با حمایت از آل‌سعود همخوانی ندارد

امام جمعه یاسوج گفت: ادعای دروغین دموکراسی آمریکا با حمایت از رژیم استبدادی آل‌سعود همخوانی ندارد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد  به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در محل مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان آیه‌ای از قران کریم در خصوص متقین اظهار کرد: شأن انسان مسلمان نیست که مرتکب گناهانی شود که او را از هدف خود باز می‌دارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم که فرمودند از خدا بترسید در هر حال چراکه انسان از دو طریق نعمت و نقمت مورد آزمایش قرار می‌گیرد در هر دو حال نباید انسان منحرف شده و گناه و معصیتی در سختی‌ها و خوشی‌ها و راحتی‌ها انجام دهد.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود به چند آیه از سوره حجر اشاره کرد و گفت: نعمت‌های جسمی و معنوی را خداوند برای انسان در نظر گرفته است بنابراین انسان‌های متقی در همان حال و در هر حالتی چه سختی و چه مشقت در نعمت‌ها از راه راست منحرف نمی‌شوند.

حسینی با بیان این که خداوند در قلب مومن جای دارد، اطهار کرد: انسان مومن با چشم بصیرت خداوند را مشاهده می‌کند همچنان که انسان‌های برتر مانند حضرت امیرالمومنین با چشم بصیرت خداوند را می‌دیدند.

این خطیب جمعه در خطبه دوم نماز این هفته با بیان مناسبت‌های مختلف این هفته با بیان این که رضاخان میرپنج به دنبال حذف حجاب و پوشش در این کشور بود اظهار کرد: در طول تاریخ اقدامات زیادی برای زدودن حجاب در کشور انجام داد تا بتواند به خواسته‌های شوم خود در حوزه فرهنگی برسند.

وی در ادامه با اشاره به این که آمریکا به دروغ دم از دموکراسی می‌زند، اظهار کرد: آن‌ها به دروغ از دموکراسی دم می‌زنند و می‌بینیم که آل سعود را در عین خفقانی که در کشور خود ایجاد کرده‌اند حمایت می‌کنند.

حسینی در ادامه با اشاره به تولد امام حسن عسکری (ع) و اقدامات بزرگی که در زمان امامت خود انجام داد، اظهار کرد: این امام همام به همانند اجداد خود خدمات بزرگی انجام داد و مورد خشم دشمنان واقع شد.

امام جمعه یاسوج به حدیثی از آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند دو صفت است که بهتر از این دو خصلت چیزی نیست که یکی اعتقاد به پروردگار و دومین نعمت و خصلت خوب سود داشتن برای برادران مومن است.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.