یاسوج؛

منتظر پاسخ قاطع دولت در قبال تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا هستیم

امام جمعه یاسوج گفت: منتظر پاسخ قاطع دولت در قبال تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه شهر یاسوج به امامت آیت‌الله سیدعلی‌اصغر حسینی امام جمعه این شهر و با حضور پرشکوه نمازگزاران در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: اولین توصیه آن حضرت به تقواست که حداقل انسان‌های متقی ترک محرمات و انجام واجبات را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در نقل قول از فرمایش حضرت امیرالمومنین در خصوص تقوا گفت: آن حضرت انسان‌های متقی را کسانی می‌داند که از انسان‌های منافق بر حذر هستند کسانی که دم از سلام می‌زنند اما در عمل هیچ یک از دستورات خدا و اسلام را انجام نمی‌دهند که در ظاهر مسلمان هستند و ظاهرش همچون ابوذر و سلمان است و باطنش همچون ابوسفیان است که هیچ اعتقادی به اسلام و خدا نداشت.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه از منافقین باید بترسیم افزود: آن‌ها باطنشان بد است که در کردارشان می‌توان آن‌ها را شناخت.

حسینی گفت: عده‌ای شاید بیشتر از همه برای انقلاب سینه بزنند اما در عمل هیچ اعتقادی به انقلاب ندارند لذا برای چهره این افراد را شناخت و از آن‌ها برحذر بود تا از شر افراد منافق در امان باشیم.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های هفته با بیان این که به همه مناسبت‌ها به دلیل کمی وقت نمی‌شود اشاره کرد با تسلیت 8 ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و با تبریک روز 9 ربیع‌الاول آغاز زعامت و امامت حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار کرد: امام زمان(عج) عصاره انبیاء و اوصیاء است و کسی که خداوند و قدر کرده تا عدالت را بر عالم بگستراند که این وظیفه سنگینی است و به یک نقطه جغرافیایی محدود نمی‌شود.

حسینی در ادامه اظهارات خود در این خطبه گفت: خداوند مصلحت را در این دید که از نظرها غایب باشد و ما که از اسلام می‌زنیم وظایفی داریم و منتظر کسی است که همواره به فکر ظهور باشد و لحظه‌ای از این موضوع غافل نباشد چرا که امام زمان(عج) با ظهور خود تقاص همه مظلومان و ستمدیدگان را خواهد گرفت و کسانی هم که پیرو دین اسلام نیستند منتظرند کسی بیاید و این عالم پر از فساد را اصلاح کند و آسایش عمومی در کره خاکی پدید بیاید.

وی گفت: کاش نمازگزاران به گونه‌ای در نماز جمعه حاضر شوند تا بتوانند از سخنان افرادی که پیش از خطبه‌ها سخنرانی می‌کنند حضور داشته باشند.

حسینی با اشاره به سخنان همیشگی رهبری در خصوص خصومت آمریکا و استکبار گفت: این‌ها قابل اعتماد نیستند و آدم‌های بی‌تعبدی هستند که در مناظره رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دیدم که آن‌ها چه نسبت‌هایی به هم می‌دادند.

وی در ادامه به آل‌سعود اشاره کرد و گفت: از بزرگی شنیدم که کتابی در خصوص آل‌سعود نوشته شده به نام آل‌سعود از کجا به کجا که در آن نشان می‌دهد جد آل‌سعود خدمت‌گزار یهود و نصارا بوده‌اند و یهود و نصارا هم همیشه دشمن اسلام بوده‌اند.

وی به پیش‌بینی رهبری در خصوص آمریکا اشاره کرد و گفت: امیدواریم که دولت جواب قاطعی به رژیم خونخوار آمریکا در قبال اقدامات این کشور از جمله تمدید تحریمها علیه ایران  بدهد.

وی به پیروزهای ارتش سوریه اشاره کرد و افزود: ارتش سوریه و مردم آن اکنون در حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه تکفیری‌های گرگ‌نما را زمین‌گیر می‌کنند کسانی که از سر بریدن و شکم پاره کردن ابایی ندارند.

حسینی با ابراز امیدواری از این که ریشه‌کن شدن آن‌ها در حلب به زودی رقم خواهد خورد کشورهای استکباری هم ترسیده‌اند و می‌خواهند دوستان تکفیری خود را از این گرداب نجات دهند و آتش برقرار شود تا آن‌ها را از این مهلکه نجات دهند.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.