خراسان شمالی، الگوی بیمه واحدهای روستایی کشور

یکصد هزار واحد روستایی استان در برابر حوادث طبیعی بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با اشاره به سکونت 45 درصد جمعیت استان در روستاها و آسیب پذیری بناهای روستایی گفت: استانداری خراسان شمالی در یک طرح ابتکاری و برای نخستین بار در کشور، بیمه منازل و اماکن روستایی در برابر حوادث را با اعتبارات دولتی اجرایی کرد.

عبدالله قدرتی افزود: از بهمن ماه 94 تاکنون 100هزار واحد با پرداخت هزینه ای معادل 10 تا 11هزار تومان برای هر واحد، در برابر آتش سوزی، سیل، زلزله، صاعقه و انفجار بیمه شدند.

وی سقف پوشش بیمه ای هر یک از این واحدها را 20میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این طرح که با مشارکت کنسرسیومی از بیمه های ایران، البرز و دی اجرایی شد، مورد استقبال دیگر استان ها هم قرار گرفت؛ به طوری که از پارسال تاکنون طرح مشابهی در استان های خراسان جنوبی، گلستان، قزوین و کرمانشاه به اجرا در آمد.

قدرتی گفت: همچنین برای پیشگیری از خسارات حوادث،  53 هزار واحد روستایی استان هم با تسهیلات دریافتی مقاوم سازی شد. استان خراسان شمالی جزء پنج استان اول در معرض وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمنتظره است.

 خراسان شمالی 835 پارچه آبادی دارد که در 686 روستای آن با بیش از 20 خانوار جمعیت، دهیاری دایر است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.