کرمان؛

از صادرات به عراق حمایت نشد!

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت:از گمرک جمهوری اسلامی ایران گلایه مند هستیم که نسبت به مسائل مربوط به مرز میلک وضرری که صادرات کرمان به افغانستان از این مرز می کند، بی توجه است.

صادرکنندگان برتر کرمان وصادراتی که چشم انتظار یاری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز درهمایش صادرات استان از15صدرکننده برتر استان تجلیل شد.

در این مراسم که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان با اشاره به نبود امکانات در گمرک میلک گفت: افغانستان می تواند یکی از مقاصد صادراتی کرمان باشد به شرط آنکه حداقل امکانات مورد نیازگمرکی در میلک زاهدان فراهم باشد.

وی افزود:با وجود همه تلاش هایی که صادرکنندگان انجام می دهند اما صادرات ما به تعدادی کالا محدود شده که متکی بر محصولاتی خام است و اگر یارانه ها نباشد معلوم نیست بتوانیم رقابت کنیم.

طبیب زاده افزود: اتاق کرمان یکی از رسالت های اصلی خود را توسعه بازار به ویژه بازارهای بین المللی می داند و دست یاری به سوی همه مسوولان استانی و کشوری دراز می کند.


رئیس اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: هنوز ارتباطات مالی و بانکی بین کشور ما و سایر کشورها به روانی که لازم است نرسیده و این موضوع، گلایه مندی صادرکنندگان را به دنبال دارد چراکه در انتقال وجه ناشی از صادرات به کشور دچار مشکل هستند.

طبیب زاده با اشاره به لزوم حمایت سیاسی از صادرکننده ها گفت: متاسفانه ما در خصوص صادرکنندگان خود که به عراق صادرات داشتند و کالاهای آنها بر زمین ماند حتی نتوانستیم از بانک ها مهلت بگیریم در حالی که این حداقل حمایتی بود که می توانستیم انجام دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه فرمول نرخ ارز هیچ وقت بر اساس واقعیت های کشور تعیین نشده است عنوان کرد: نوسانات نرخ ارز از مشکلات عمده صادرکننده هاست که دائما موضوعی برای فشار بیشتر بربازرگانی بین المللی شده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.