کرمان؛

گمرک کرمان بیشترین صادارت حجمی کشور

سرپرست سازمان صنعت ومعدن شمال کرمان گفت: سهم استان کرمان در صادرات یک میلیارد و 169 میلیون دلار پیش بینی شده که با تحقق 900 میلیون دلار صادرات 9 ماه امسال، بیش از 13 درصد از برنامه پیش بینی شده جلوتر هستیم .

گمرک کرمان بیشترین صادارت حجمی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی حسینی نژاد در همایش روزملی صادرات در اتاق بازرگانی کرمان ، گفت: گمرک استان با 123 هزار تن، بیشترین صادرات را به لحاظ حجمی در گمرکات داشته و بالانس صادراتی به واسطه محصول دانش بنیان نانو کامپاند (گرانول) در استان با 223 میلیون دلار است که نشان می دهد باید به سمت تولید محصولات دانش بنیان پیش برویم.

وی افزود: واردات استان کرمان در 9 ماه سال جاری بیش از 602 میلیون دلار بوده که 530 میلیون دلار آن در گمرک بم صورت گرفته و بیشتر، تجهیزات و قطعات خودرو بوده است.

حسینی نژاد گفت: تولید محصولات دانش بنیان اهمیت زیاد و نیاز به توجه دارد، زیرا تولید این محصولات منجر شده حتی تراز تجاری استان جهش قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی استان کرمان 3.1 درصد است که از این میزان نزدیک 37 درصد در حوزه صنعت، معدن و تجارت محقق می شود.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه قصد داریم براساس برنامه عملیاتی در پایان برنامه ششم، این سهم را به 48 درصد ارتقا دهیم گفت: در حوزه معدن نزدیک به 23 درصد افزایش ذخایر معدنی را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت، طی سال جاری صادرات مواد معدنی را از 40 میلیون دلار به 50 میلیون دلار افزایش دادیم بیان کرد:  استان کرمان به لحاظ  ظرفیت صادراتی، رتبه های سوم و چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است


وی بیان کرد: میزان فاینانس نیز در سه سال دولت تدبیر و امید یکهزار و 200 میلیون دلار بوده است.
حسینی نژاد تصریح کرد: امروز فرش کرمان وضعیت خوبی ندارد و در شرایطی که 50 هزار نفر بافنده در خانه های استان قالی می بافند، طراحی، تولید و صادرات فرش باید مورد توجه قرار گیرد
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار