قزوین؛

تجلیل از کشاورزان نمونه + تصاویر

در مراسمی از تولید کنندگان و بهره برداران نمونه بخش کشاورزی تجلیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ استاندارقزوین در این مراسم با اشاره به اجرای طرح ابياري نوين در ۲۰  هزار هکتار از مزارع استان  گفت : در سفر هیئت دولت مصوب شد تا دولت ۸۵  درصد و کشاورزان ۱۵  درصد در این طرح  مشارکت داشته باشند .

تجلیل از کشاورزان نمونه

همتی افزود : برای اجرای طرح هزار هکتار گلخانه در استان برنامه ریزی شده است و تاثیر بسیاری در مصرف کمتر آب خواهد داشت .

وی با بیان اینکه بودجه نهایی مصوبات سفر دولت ابلاغ شده است گفت : تا پایان امسال باید مصوبات سفر دولت محقق شود و هیچ عذری برای تولید کننده و کشاورز پذیرفته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم گفت : در محصولات تولید ی حقی برای نیازمندان در نظر گرفته شده است  که اگر آن حق داده شود برکت در مال ایجاد می شود .

تجلیل از کشاورزان نمونه

 نماینده مردم قزوین البرز وآبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت : صندوق توسعه بخش کشاورزی در تاکستان و طارم سفلی راه اندازی و بهره برداری خواهد شد .

داود محمدی در ادامه با بیان اینکه منابع آبی استان با بحران روبروست ، گفت : باید کشاورزی نوین و روزآمد را به منظور افزایش مقیاس سطح و بهره وری بالا ترویج داد .

تجلیل از کشاورزان نمونه

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر تقویت تعاونی های بخش کشاورزی استان به منظور کاهش وابستگی به دولت تاکید کرد .

بهمن طاهرخانی در ادامه خواستار تخصیص یارانه برای کشمش داران استان شد.

تجلیل از کشاورزان نمونه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این مراسم گفت :  بیش از ۸۲  هزار بهره بردار و تولید کننده در بخش کشاورزی در استان مشغول فعالیت هستند.

علی اکبر متقی فرد ، یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی را چالش آب و منابع آبی محدود بیان کرد و گفت :استفاده از سیستم های نوین آبیاری در باغات و مزارع کشاورزی تنها راه برون رفت از این معضل است .

تجلیل از کشاورزان نمونه

وی افزود : از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و۵۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان به سیستمهای نوین آبیاری مجهز شده و هزار و ۶۰۰  هکتار نیز آماده تحویل است.

متقی فرد اضافه کرد :   ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز بین ۳۰  تا ۷۰  درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : وزارت جهاد کشاورزی در صورت اجرای تجهیز  ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری  تا تیرماه ، قول مساعد داده  است که ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را به سیستم های نوین آبیاری تجهیز کند .

متقی فرد گفت  : حدود پنج  میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان قزوین تولید می شود که چهار و هشت دهم درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.