شهرکرد؛

انجام موفقیت آمیز عمل آنژیوپلاستی قلب در شهرکرد

اولین عمل آنژیوپلاستی قلب در بیمارستان هاجر (س) شهرکرد با موفقیت انجام شد.

انجام موفقیت آمیز عمل آنژیوپلاستی قلب در شهرکرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛ اولين عمل جراحی آنژیوپلاستی قلب در استان چهارمحال و بختياری، با موفقيت انجام شد.

فوق تخصص اینترونشن قلب و سرپرست تیم جراحی گفت: در این عمل، بيمار 33 ساله با علائم اولیه درد قفسه سینه و تشخیص سکته قلبی حاد با گرفتن کرونر راست از طرف چپ ریشه آئورت و جلوی کرونر چپ، در بخش CCU بیمارستان هاجر (س) شهرکرد بستری شد و با مشاوره تيم پزشكی و رضايت خانواده، مورد عمل جراحی آنژیوپلاستی قلب قرار گرفت.

دکتر ارسلان خالدی فر با بیان اینکه در این عمل جراحی 3 رگ منتهی به قلب بیمار، باز و رفع گرفتگی شد اضافه کرد: بیمار پس از عمل جراحی و انجام مراقبت های ويژه، با وضع عمومی خوب از بیمارستان مرخص گردید.

دانشیار گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بیش از 21 هزار و 500 عمل آنژیوگرافی در شهرکرد افزود: آنژیوپلاستی از عمل های نادر در کشور است.

آنژیوپلاستی معمولاً به دنبال آنژیوگرافی و تشخیص قطعی رگ های مسدود شده انجام می‌شود که نواحی باریک شده مجرای رگ را به کمک باد کردن یک بالن کوچک مخصوص در داخل رگ، و یا از بین بردن انسداد به کمک لیزر باز می‌کند.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار