کرمانشاه؛

شنبه و پنج شنبه روزهای پرتصادف

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از میان روزهای هفته بیشترین تصادفات مربوط به روزهای شنبه و پنج شنبه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛در مجموع تصادفات برون شهری استان، 64 درصد تصادفات بصورت برخورد خودرو با خودرو بوده، 32 درصد بصورت واژگونی و خارج شدن خودرو از جاده و حدود چهار درصد نیز برخورد خودرو با عابر پیاده بوده است.


سرهنگ فضل اله شیری گفت : حدود 70 درصد تصادفات در طول روز اتفاق افتاده و در میان ساعات شبانه روز نیز ساعت 16 بعدازظهر تا 20 شب با سهم 25 درصدی بیشترین ساعت وقوع تصادف را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در میان ماه‌های سال شهریور و مهرماه بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را عمده علت تصادفات برون شهری استان عنوان کرد و افزود: 37.7 درصد علت تصادفات به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده و پس از آن عدم توجه به جلو با 20.5 درصد و انحراف به چپ با 13.9 درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شیری با بیان اینکه حدود 60 درصد تصادفات در 20 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گتف: حدود 40 درصد فوتی‌های تصادفات افراد با سن کمتر از 30 سال هستند. حدود 40 درصد از کشته‌های تصادفات نیز از نظر نوع اشتغال، دارای شغل آزاد و یا کشاورز هستند.

وی با بیان اینکه مردان بیشترین کشته‌های تصادفات را تشکیل می‌دهند، گفت: 83 درصد کشته‌های تصادفات مردان هستند و از مجموع کشته‌ها نیز 53 درصد متاهل اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.