سمنان;

هرس زمستانه و مبارزه با آفات درختان در سمنان

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سمنان از آغاز هرس زمستانه درختان و مبارزه با آفت قارچ در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد قاسمی سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سمنان گفت :  هرس درختان و مبارزه با آفات گیاهی امری کاملا تخصصی و فنی است که این سازمان به منظور زیباسازی درختان و حذف شاخه های مریض و بیمار، خشکیده و در برخی موارد شکسته شده، اقدام به هرس درختان می کند.

وی افزود : نمونه گیری و تشخیص بیماری گونه های گیاهی انجام شده وعملیات مبارزاتی و اجرائی در قالب حذف آلودگی ،ترمیم نقاط آلوده و سمپاشی زمستانی طبق برنامه ریزی قرار است که تا پایان سال جاری تمامی درختان در شهر سمنان هرس و بازپیرایی شود.

قاسمی افزود: هدف از هرس درختان در فصل سرما، زیباسازی درختان، حذف شاخه های درگیر و مزاحم، نظافت و پاکسازی تاج درختان، افزایش نوردهی تاج درخت و کاهش مصرف سموم کشاورزی و کمک به رشد ریشه درختان است.

وی در ادامه اظهار کرد:  در حین عملیات هرس تمامی شاخه های مریض، بیمار، شکسته و خشکیده حذف خواهند شد که با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال، عملیات هرس زمستانه درختان در مناطق مختلف شهر آغاز شده که در این راستا تاکنون حدود  هزار اصله درخت هرس شده است.

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تحقق شعار شهر سبز ،سمنان آباد و داشتن شهری شاداب و سرسبز، در دستور کار است که از فصل بهار تا پایان سال جاری 30 هزار اصله درخت هرس می شود .
انتهای پیام / ه
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.