ارومیه؛

صدور بیش از 650 مجوز کیفیت کالای صادراتی در آذربایجان غربی

بیش از 650 مجوز کیفیت کالای صادراتی در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: امسال 652 مجوز کیفیت کالای صادراتی از استان به کشورهای مختلف دنیا در راستای حفظ بازارهای هدف، جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و مقبولیت بیشتر این کالاها در کشورهای مقصد صادر شده است.

منصور جلایر روز افزود: از جمله کالاهایی که مجوزها را دریافت کرده اند می توان به آبمیوه، کنسانتره، انواع میوه ها و بیسکویت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: عراق، ترکیه، گرجستان و ترکمنستان از جمله کشورهای مقصد کالاهای صادراتی آذربایجان غربی به شمار می روند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن در سال جاری بیش از 12 هزار مجوز کیفیت برای کالاهای وارداتی در آذربایجان غربی صادر کرده ایم که هدف این کار، حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای وارداتی بیشتر شامل انواع لوازم برقی خانگی و صنعتی، لوازم یدکی خودرو و انواع مواد شیمیایی است.

وی ادامه داد: براساس قوانین و مقررات موجود، تمام اقلامی که مشمول استانداردهای اجباری در واردات و صادرات هستند باید پیش از ورود به کشور یا خروج از آن تاییدیه های استاندارد را دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برگزاری هفت هزار و 679 نفر ساعت دوره آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در استان از ابتدای سال تاکنون افزود: این دوره های آموزشی در راستای افزایش سطح علمی و دانش فنی مدیران کنترل کیفیت برای 705 نفر از مدیران کنترل کیفیت برگزار شد.

هم اکنون 833 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در آذربایجان غربی وجود دارد و 955 فرآورده کالایی و خدماتی نیز دارای پروانه استاندارد است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.