ارومیه؛

افزایش 11 درصد وزن کالای صادراتی در آذربایجان غربی

مسئول حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در هشت ماهه امسال وزن کالای صادراتی آذربایجان غربی 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛هوشمند جوادی با اشاره به عملکرد هشت ماهه حوزه بازرگانی سازمان صنعت و معدن استان اظهار داشت: در این بازه زمانی وزن صادرات، یک میلیون و 191 هزار و 7 تن و ارزش دلاری آن 312 میلیون و 607 هزار و 997 دلار بوده است.

مسئول حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان درصد تغییرات صادرات نسبت به مشابه سال گذشته تصریح کرد: در این رابطه وزن کالاهای صادراتی از 11 درصد افزایش برخوردار و ارزش دلاری آن با کاهش 12 درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به آمار واردات هشت ماهه امسال گفت: تا پایان آبان امسال، 377 هزار و 329 تن به ارزش 616 میلیون و 912 هزار و 74 دلار کالا وارد شد که ارزش دلاری آن 38 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

جوادی 10 قلم عمده کالاهای صادراتی از گمرکات و بازارچه‌های استان را برشمرد و افزود: در این مدت بیشترین کالای صادراتی مربوط به کف پوشهای منگوله باف از مواد نسجی مصنوعی به وزن یک هزار و 871 تن و سیمان پورتلند به استثنای سفید به میزان 679 هزار و 634 تن بوده است.

مسئول حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، موز را جزو 10 قلم عمده کالاهای وارداتی از گمرکات و بازارچه‌های استان دانست و اظهار داشت: امسال 152 هزار و 315 تن از این میوه به کشور وارد شد.

جوادی تصریح کرد: موتور گیربکس آسانسور، تخته فیبری، کولر گازی دو تکه Unitsplit و نخ چندلا یا کابله با حداقل 85 درصد الیاف غیریکسره از سایر محصولات وارداتی از حیث فراوانی بوده است.

وی با اشاره به عمده کشورهای هدف صادراتی استان در هشت ماهه سال 95 گفت: در این مدت بیشترین صادرات مربوط به کشور عراق با 53 درصد و سپس ترکیه با 16 درصد بوده و علاوه بر آن عمده کشورهای مبداء وارداتی استان، کشور ترکیه با 58 درصد و سپس اکوادور با پنج و چین با چهار درصد بوده است.

مسئول حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، وضعیت ارائه خدمات بازرگانی و تجاری در هشت ماهه امسال را برشمرد و افزود: در این مدت ضمن صدور دو هزار و 617 ثبت سفارش، تعداد شش هزار و 224 کارت مرزنشینی تمدید شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.