اهواز؛

سیلی که گذشت و خسارتی که پرداخت نشد

خسارت هاي کشاورزان خوزستان با گذشت 10 ماه از سيل فروردين،جبران نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رييس نظام صنفي کشاورزي استان با اشاره به خسارت هاي سيل در سال هاي اخير به کشاورزان خوزستان گفت: باوجود اينکه سيل در سال هاي 94 و 95 در سه نوبت بيش از هزار و 500 ميليارد تومان به بخش کشاورزي خوزستان خسارت زد اما تاکنون مبلغي براي جبران خسارت پرداخت نشده است.

مسعود اسدي افزود: با گذشت حدود 10 ماه از سيلاب بنيان کن فروردين ماه و با وجود نامه نگاري و پيگيري هاي مسئولان استان  متاسفانه تاکنون اقدامي از سوي وزارت کشاورزي و دولت انجام نشده است.

وي اظهار داشت: در سال هاي گذشته از سوي دولت مبالغ خوبي به عنوان عدم کشت ناشي از خشکسالي و بي آبي به برخي استان ها پرداخت شده، ولي درخواست کشاورزان خوزستاني در اين زمينه مدتهاست بي پاسخ مانده است.

اسدي با اشاره به  مشکلات کمبود آب افزود: کشاورزان حوزه زهره، کرخه، شعبيه شوشتر ، نخل داران شادگان و مناطق زيادي از استان در حال حاضر با مشکل شديد کم آبي مواجه هستند.

وي به شکستگي سيل بندها و از بين رفتن تاسيسات و زهکش هاي کشاورزي هم اشاره کرد و از هيات دولت خواست براي پيشگيري از خسارت هاي احتمالي آينده و کمک به اقتصاد ضعيف کشاورزان خوزستاني، خسارت هاي اين قشر زحمتکش را جبران کند تا آنها بتوانند همچنان به کشت و توليد بپردازند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.