زنجان؛

درجهت پایداری شبکه گاز در استان،رعايت الگوی مصرف الزاميست

با رعايت الگوی مصرف و همچنين پایداری شبکه گاز در استان، هزینه کمتری را بابت گازبها متحمل شده و این انرژی پایان پذیر را برای نسل های بعد حفظ کنيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ سيد سعيد عسگريان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: شهروندان زنجانی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی نسبت به عایق بندی در و پنجره ها اقدام کنند تا سایر هموطنان هم از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند البته بايد اجازه داد تا هوای تازه وارد محيط محل وسايل گاز سوز شده تا با كمبود اكسيژن مواجعه نشد.
وی تاکید کرد: شرکت گاز در بخش های مختلف صنعتی، حمل و نقل، تجاری و خانگی دارای مشترک می باشد که در همه بخش ها به استثنای بخش خانگی، مصرف گاز قابل کنترل است، یعنی حجم نیاز هر واحد صنعتی و یا تجاری دقیقا مشخص بوده و بر همان اساس به آن گاز تعلق می گیرد، ولی کنترل مصرف در بخش خانگی در دستان خانوارها می باشد ولازم است مشترکین در مصرف گاز، نهایت صرفه جویی را بعمل آورند.
عسگريان در ادامه عنوان كرد: در ماه گذشته مصرف بخش خانگی در استان فراتر از حد انتظارات و پیش بینی ها بود به نحوی که در سرمای اخیر، نسبت به سال 94,  3 درصد افزایش مصرف در بخش خانگی گزارش شد.
با استفاده از لباس های گرم مخصوص فصل سرما و همچنین کاهش دمای منزل به میزان 18 الی 21 درجه می توان تا حد زیادی از وقوع قطعی گاز جلوگیری بعمل آورد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان این مطلب گفت: تمام هم استانی ها با مدیریت و کنترل مصرف گازبرپایه بهره مندی همگان و توسعه متوازن نعمت گاز در جامعه كمك كنند كه اين مهم هدف مجموعه شركت گاز استان زنجان است.  
عسگريان با اشاره به صدور  بخشنامه ای معاون اول رييس جمهوری، در خصوص مصرف بهينه گازافزود: از مديران ادارات، سازمانها، نهادها و شركتهای استان خواست تا با رعايت الگوی مصرف از بروز افت فشار گاز جلوگيری نمايند.
وی اظهار کرد: با افزايش برودت شديد هوا در سطح استان و منطقه و احتمال بروز افت فشار گاز از تمامی مديران دولتی و شركتهای خصوصی روشن نمودن وسايل گرمايشی از يك ساعت قبل از آغاز كار وخاموش كردن آنها يك ساعت قبل از پايان كار وهمچنين خواست تا در ساعات اداری دمای ادارات و ساختمانهای عمومی از 21 درجه سانتيگراد و در راهروها و فضاهای سرپوشيده از 18 درجه سانتيگراد بيشتر نباشد.


انتهای پیام/ن
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.