در صحن علنی صورت گرفت؛

واکنش نماینده سروستان به ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز به مجلس درباره مصوبه بیمه سلامت/ لاریجانی: به موضوع پیامک‌ها رسیدگی می‌کنیم

یک نماینده مجلس نسبت به پیامک‌های تهدیدآمیز پس از مصوبه مجلس درباره بخش بیمه و سلامت برنامه ششم توسعه، انتقاد کرد.

واکنش یک نماینده به ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز به مجلس درباره مصوبه بیمه سلامت/ لاریجانی: به موضوع پیامک‌ها رسیدگی می‌کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  داریوش اسماعیلی طی تذکری با استناد به ماده 22 آیین  نامه داخلی مجلس گفت: یکی از وظایف اصلی ریاست مجلس دفاع از کیان و حیثیت مجلس است. امروز بعد از این که مصوبه انتقال بیمه سلامت از وزارت رفاه به وزارت بهداشت مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت با کمال تاسف برخی از سامانه‌های پیامکی در طیف وسیعی پیامک‌هایی را ارسال می‌کنند که در جریان آن به مجلس توهین می‌شود.

اسماعیلی افزود: این پیامک‌ها علنا مجلس را زیر سوال می برند به خصوص وقتی که اسم یا اسامی برخی از افراد مجلس و هیئت رئیسه در این پیامک‌ها عنوان می شود، این باعث می شود که مجلس نتواند در رای‌های خود مستقل عمل کند.

وی در ادامه تاکید کرد: درخواست ما این است اداره کل حراست مجلس این موضوع را بررسی کند و ببیند که عوامل ارسال این پیامک‌ها چه کسانی هستند.

لاریجانی در واکنش به این تذکر گفت: این مسئله را حتما بررسی خواهیم کرد چرا که توهین کردن به نماینده مجلس در این رابطه اصلا معنی ندارد و نماینده مجلس آزاد است درباره منافع ملی کشور تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: این طور در مجلس تصمیم گرفته شد که شورای عالی بیمه سلامت در وزارت کار ابقا شود و بیمه سلامت هم به وزارت بهداشت کار انتقال یابد که به نظر من نمایندگان در اظهارنظر خود کاملا مستقل هستند.

لاریجانی تاکید کرد: مجلس موظف است منافع ملی را در نظر بگیرد مخصوصا در این زمینه هم سلامت موضوع مهمی است و هم شرایط و نیازهای کارگران امری ضروری است که باید آنها را در نظر داشت بنابراین توهین بلاوجه در این زمینه کار غلطی است و قطعا مجلس به این پیامک ها رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، اسماعیلی ، تذکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار