شیراز؛

ثبت 70 تقاضا برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی فارس

70 تقاضا برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در فارس ثبت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ موید محسن‌نژاد معاون گردشگری استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر 16 اقامتگاه بوم‌گردی در استان فارس پروانه بهره‌برداری گرفته اند، گفت: امسال 70 تقاضا برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در استان فارس ثبت شده است که در حال طی مراحل بهره‌برداری هستند.

موید نژاد افزود: در استان فارس بیش از 3 هزار روستا وجود دارد که  46 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده و آماده راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است علاوه بر آن متقاضیان می‌ توانند در بافت‌ های تاریخی نیز برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقدام کنند.

وی ادامه داد: راه ‌اندازی اقامتگاه‌ های بوم‌گردی سبب توانمندسازی جوامع محلی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی شده و توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای گردشگری را به همراه دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان فارس تصریح کرد: فعالیت سایر دستگاه‌ها در جهت توسعه زیرساخت‌های لازم از جمله جاده دسترسی مناسب، آب، برق، گاز، و مخابرات و اینترنت در  مکان‌ هایی که اقامتگاه بومگردی راه‌اندازی شده توسعه بیش از پیش گردشگری روستایی و عشایری در استان فارس را به همراه دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار