شیراز؛

اختصاص وام به اقامتگاه ‌های بوم‌گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: در راستای ارائه تسهیلات و احداث اقامتگاه‌ های بوم‌گردی این سازمان آمادگی اختصاص 50 تا 100 میلیون تومان وام با بهره چهار درصد را به متقاضیان در این مورد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با هدف جذب گردشگر و ارائه تسهیلات به گردشگران فضاها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی افزود: در مرمت خانه‌های تاریخی باید ورود پیدا کنیم چراکه با افزایش اقامتگاه‌های سنتی، تشکیل بازارچه‌های محلی و صنایع‌ دستی و رستوران‌ های خانگی می‌ توان در ایجاد اشتغال و درآمد و جلوگیری از مهاجرت بی‌ رویه روستاییان به شهر ها نقش بسزایی را ایفا کرد.
رئیس شورای اسلامی استان فارس ادامه داد: برای رونق گردشگری باید زیرساخت‌ ها و جاذبه‌ های ویژه در شهرها و روستا های فارس را شناسایی کنیم و با ارائه تسهیلات به رونق این صنعت در این استان بپردازیم.
حسین نعمتی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت بی ‌رویه از روستا ها و شهر های کوچک به مرکز استان باید جاذبه‌ های گردشگری این‌گونه مناطق را شناسایی و با کمک میراث فرهنگی زمینه تولید ثروت و اشتغال برای آنان ایجاد شود.
وی تصریح کرد: شورای اسلامی استان فارس آمادگی همکاری و تعامل با سازمان میراث فرهنگی برای رونق و توسعه صنعت گردشگری را دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار