واکنش یک نماینده مجلس افغانستان به دعوت رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل

یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان به دعوت از ژنرال قمرجاوید از سوی حکومت وحدت ملی برای حضور در کابل واکنش نشان داد.

صداقت پاکستان تادر عمل نشان داده نشود مورد اعتماد نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان به مناسبت سال نومیلادی با رهبران حکومت وحدت ملی تلفنی صحبت کرد.

وی با محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در صحبت تلفنی متعهد شد که با دولت افغانستان برای برقراری صلح و تأمین امنیت در افغانستان همکاری می کند.

مقامات پاکستان گفته است که رهبران حکومت وحدت ملی رییس ستاد ارتش پاکستان را برای سفر به کابل دعوت کرده است.

اما یک عضو مجلس نمایندگان  می گوید که در طول تاریخ سیاست پاکستان توسط ارتش آن کشور به پیش برده شده است اما تازمانی که صداقت پاکستان در امر مبارزه با هراس افگنی و همکاری با کشور افغانستان در عمل نشان داده نشود آن کشور قابل اعتماد نیست.

سید نادر شاه بحر دراین مورد گفت: ما طرفدار مذاکره با هرکشور همسایه هستیم اما موضوع پاکستان بر می گردد به این که قناعت دولت افغانستان را بدست آورد، تا به شکل عملی صداقت شان را نشان ندهد مورد اعتماد افغانستان نیست.

این عضو مجلس نمایندگان می گوید که مردم افغانستان نسبت به صادق بودن پاکستان در قبال مبارزه با ترویزم و هراس افگنی در افغانستان بی باور هستند.

او تاکید کرد که مذاکره با دولت پاکستان و همکاری برای مبارزه با هراس افگنی در گذشته هیچ نتیجه ای درپی نداشته واکنون نیز تازمانی پاکستان صداقتش را در عمل نشان ندهد مردم افغانستان بالای این کشور اعتماد کرده نمی تواند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که ژنرال جاوید باجوا که به تازگی ریاست ارتش پاکستان را به دست گرفته، در تماس تلفنی با اشرف غنی، رییس جمهوری، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و ژنرال قدم شاه شهیم، رییس ستاد ارتش افغانستان اطمینان داد که برای برقراری صلح و در افغانستان و منطقه تلاش خواهد کرد.

او تاکید کرده است که صلح در افغانستان و پاکستان برای ثبات منطقه مهم است.

دولت پاکستان بارها از سوی مقامات افغانستان و کشورهای منطقه در امر حمایت از ترویزم و هراس افگنی متهم شده است.

جمهور نوشت: پناه گاهای امن گروه های ترورستی درخاک پاکستان وجود داشته و گروه های ترورستی از سوی آن کشوربرای بی ثباتی افغانستان حمایت می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار