اردبیل؛

اجرای 4 هزار و 988 طرح عمرانی دراستان اردبیل

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: 4 هزارو 988 طرح عمرانی با 16هزار و 590 میلیارد ریال اعتبار در سه سال دولت تدبیر و امید در این استان اجرایی شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ موسی کنعانپور افزود: از این تعداد 2 هزار و 981 طرح با اعتبار 25 هزار و 60 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی 2 هزار و 7 طرح نیز در دست اجراست.

وی اضافه کرد: این طرح ها بیشتر در بخش مهار آبهای سطحی و احداث سد، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، تامین آب شهری و روستایی، اجرای تاسیسات فاضلاب شهری، راه مواصلاتی شهری و فرعی روستایی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر، خدمات شهری، کشاورزی، صنعت و خدمات و عمران شهری بوده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل اضافه کرد: در سال 93 تعداد طرح های مصوب 2هزار و116 طرح با هفت هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار بود که 687 مورد آن با اعتبار 5 هزار و 80 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

کنعانپور افتتاح 670 طرح عمرانی در سال گذشته را یادآور شد و گفت: در سال 94 ، 3 هزار و 165 طرح با اعتبار 4 هزار و 330 میلیارد ریال مصوب شده که از این تعداد 784 طرح با اعتبار 7 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

وی از فعال شدن طرح های عمرانی نیمه تمام بازمانده از گذشته در دولت تدبیر وامید خبرداد وگفت: تاکنون یکهزار و893 طرح عمرانی نیمه تمام تاسقف 12هزار و950 میلیارد ریال تامین اعتبار شده و عملیات اجرایی آن تا پایان سال مالی 95 ادامه خواهد داشت.

کنعانپور افزود: تاکنون بطور متوسط 32 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته و بیش از 83درصد آن نیز جذب شده است.

وی افتتاح 488 طرح در هفته دولت را یادآور شد و گفت: این طرح ها با اعتبار 6هزار و 550 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل با اشاره به عملکرد عمرانی دولت تدبیر امید در استان اردبیل بیان کرد: در سال 1392 ، تعداد طرح های مصوب 2 هزار و 52 طرح با اعتبار 4 هزار و 660 میلیارد ریال بود که از این تعداد یک هزارو 136 طرح با اعتبار 5 هزار730 میلیارد ریال به بهرداری رسید .

کنعانپور با اشاره به طرح های نیمه تمام در این استان افزود: احداث راه آهن اردبیل – میانه با اشتغالزایی 3 هزار و200 نفر، احداث بیمارستان ترومای اردبیل با 370 نفر اشتغال، 4 خطه کردن راه اردبیل – مشگین با 35 نفر اشتغال، تعریض مسیر اردبیل – سرچم، احداث کنارگذر اردبیل، مجتمع فرهنگی و هنری اردبیل، آبرسانی شهر اردبیل، سدعمارت، اراضی پایاب سدخدآفرین، تصفیه خانه های فاضلاب سرعین، پارس آباد، نیر و بیله سوار مغان از جمله طرح های هستند که هم اکنون در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به عملیات اجرایی پایاب سد خدافرین افزود: این طرح 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن در سال 95 چهار هزار میلیارد ریال اعتبار منظور شده و یک هزارو 180 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و در صورت تکمیل 62 هزار هکتار از اراضی زیر کشت دیم در شمال اردبیل، آبی می شود.

کنعانپور درخصوص روند عملیات اجرایی سد عمارت گرمی مغان نیز گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال 85 شروع شده و تاکنون 650 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه و در سال جاری هم از محل اعتبارات طرح های مرزی یک هزار میلیارد ریال تامین و از این مبلغ 300 میلیارد ریال جذب شده است .

وی اضافه کرد: اجرای این طرح ها در دولت تدبیر وامید شتاب گرفته ودر صورت تکمیل تحول عظیمی را درمنطقه ایجاد می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار