قم؛

لزوم توجه به تولید داخلی برای رونق اقتصادی

یک اقتصاددان و استاد حوزه و دانشگاه گفت: لازمه رونق تولید ملی و به‌تبع آن اشتغال‌زایی در کشور، اصلاح ساختارهای اقتصادی و رفع نواقص و نقاط ضعف است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ،حجت الاسلام‌والمسلمین ناصر جهانیان گفت: با اشاره به اهمیت توجه به حمایت از تولید داخل اظهار داشت: به‌منظور حل مشکلات اقتصادی به‌ویژه معضل بیکاری در درجه اول باید ساختار اقتصادی را طوری طراحی و اجرایی نمود که در سایه نظم و انضباط مالی و برنامه‌ای، تولید در کشور رونق بگیرد.
 
وی افزود: درواقع چنانچه تولید ملی رونق بگیرد و زمینه مناسب برای کسب‌وکار در فضایی عادلانه فراهم شود، تا حدود زیادی می‌توان شاهد کاهش بیکاری به‌ویژه درباره فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بود.
 
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه بر لزوم پیاده‌سازی منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌های اخیر به‌ویژه در زمینه مسائل اقتصادی تأکید و ابراز کرد: همان‌طور که معظم له نیز بارها فرموده‌اند تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور راهکار اصلی مقابله با مشکلات است و این نکته هیچ‌گاه نباید مورد غفلت واقع شود.
 
وی اضافه کرد: به‌ویژه پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها همچنان باید توجه به اقتصاد مقاومتی موردتوجه مسئولان باشد چه آن‌که اقتصاد مقاومتی یک مُسکن مقطعی برای زمان کوتاه نیست بلکه راهبردی است که در بلندمدت می‌تواند ما را به اهداف مدنظرمان برساند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار