زنجان،

مردم بحران آب را جدی نمی گیرند

موضوع بحران آب پدیده ای ملموس است، ولی متاسفانه در متن جامعه و در سطح عموم چنان این باور که باید، ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ نادرخانی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: با وجود برخی اطلاع رسانی ها از طریق رسانه های جمعی و صدا و سیما، کارهای تبلیغی و فرهنگی انجام شده پیرامون صرفه جویی در مصرف آب، در نتیجه یک بارش، اثرگذاری خود را از دست می دهند.
وی افزود: سرانه تولید آب در شهر زنجان 260 لیتر به ازای هر فرد است در حالی که سرانه مصرف 205 لیتر می باشد.
از آنجا که بحران آب از سوی شهروندان احساس نشده، این وضعیت مدیریت مصرف آب را بیش از پیش مشکل تر کرده است.
نادرخانی خاطرنشان کرد: اگر هدر رفت آب شرب را 22 درصد در نظر بگیریم، 12درصد در بخش هدررفت ظاهری است.
صید آب برای نیازهای جدید از طریق زون بندی شبکه ها به جای استفاده از منابع آب سطحی و زیر زمینی، مدیریت تقاضا و مصرف و اصلاح شبکه های فرسوده، مدیریت فشار و شناسایی شعبه های غیر مجاز از جمله اقدامات لازم جهت صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از هدرفت آب است.
گفتنی است اقدامات فرهنگی جهت ایجاد تغییرهای رفتاری و التزام به قانون در نزد شهروندان به منظور رعایت اصول مصرف درست، باید جزو اولویت های رسانه های جمعی قرار گیرد.  
 
انتهای پیام/ ج

برچسب ها: مردم ، بحران ، آب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.