کرمانشاه؛

اختصاص 120 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های دولت

امسال 120 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های دولت از طریق ابزارهای نوین تامین مالی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به گفته رییس مرکز بدهی و دارایی‌های عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، امسال 120 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های دولت از طریق ابزارهای نوین تامین مالی در نظر گرفته شده است

مهدی بنانی گفت: این رقم در مقایسه با بودجه عمرانی 57 هزار میلیارد تومانی کشور، رقم خیلی خوبی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تسویه بدهی دولت به صورت نقدی و از محل درآمدهایی همچون فروش نفت، مالیات و سایر منابع مالی انجام می‌شد، اظهار کرد: از دو، سه سال گذشته روال تامین منابع مالی اندکی تغییر کرده و روش‌های دیگری برای تسویه بدهی ها به روش پرداخت نقدی اضافه شده است.

رئیس مرکز بدهی و دارایی‌های عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: امسال 120 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های دولت از طریق ابزارهای نوین تامین مالی در کشور در نظر گرفته شده که این رقم در مقایسه با کل بودجه عمرانی کشور که 57 هزار میلیارد تومان است، رقم خیلی خوبی است.

بنانی افزود: اگر بتوانیم این حجم 120 هزار میلیارد تومانی را در کشور عملیاتی کنیم، مشکلات مالی و تامین منابع مالی تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

بنانی در ادامه به اسناد خزانه اسلامی به عنوان دیگر ابزار نوین تامین مالی در کشور اشاره داشت و با بیان اینکه اسناد خزانه برای اولین بار در سال 92 در قانون بودجه کشور در نظر گرفته شد، افزود: سال 93 از مجموع انتشار هزار میلیارد تومانی اسناد خزانه 586 میلیارد تومان آن عملیاتی و واگذار شد.

به گفته بنانی در سال 94 نیز اسناد خزانه به میزان پنج هزار میلیارد تومان واگذار شد.

بنانی با بیان اینکه امسال در مجموع 17 هزار و 500 میلیارد تومان برای انتشار اسناد خزانه در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون 12 هزار میلیارد تومان از این اسناد منتشر و واگذار شده است.
 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.