معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزان حامیان اصلی بخش کشاورزی

رئیس موسسه تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی: کشاورزان توانستند با بهره برداری از نهاده های آب و خاک،کیفیت و سلامت محصول،استفاده از روش های نوین و غربالگری در سطوح مختلف عملکرد در واحد سطح را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اسکندر زند رئیس موسسه تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در اولین جشنواره ملی کشاورزی ایران و سی و یکمین دوره معرفی کشاورزان برتر اظهار داشت: در این برنامه از 102نفر از تولیدگنندگان و بهره برداران برگزیده تجلیل خواهدشد.

وی افزود:کشاورزان برتر توانستند با بهره برداری از نهاده های آب و خاک،کیفیت و سلامت محصول،استفاده از روش های نوین و غربالگری در سطوح مختلف عملکرد در واحد سطح را افزایش دهند.

 تولید نیم میلیون تن بذر گواهی شده برای اولین بار در کشور

معاون آموزش، تحقیقات و توسعه بخش کشاورزی در حاشیه این جشنواره  با اشاره به اینکه برنامه نظام نوین ترویج در دست اجراست، اظهار داشت:  10 هزار نیروی جدید که 80 درصد آن تحصیلات لیسانس به بالا را دارا هستند برای گستره انتقال دانش در این برنامه به ما پیوسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 15درصد خودکفایی گندم به سبب نوع بذر بوده است، افزود: طی برآوردهای صورت گرفته طی حدود چهار سال اخیر افزایش تولید ناشی از تولید بذر مرغوب بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امسال برای اولین بار نیم میلیون تن بذر گواهی شده گندم به کشاورزان تحویل داده‌ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار