کرمان؛

تقاضای اتباع بیگانه برای استفاده از کلاس‌های سوادآموزی بالاست

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رفسنجان گفت: در این شهرستان استقبال اتباع بیگانه از سوادآموزی بالاست و 200 نفر در حال حاضر زیرپوشش آموزش‌های سوادآموزی هستند.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رفسنجان احمد حسنی صبح امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان در فرمانداری با اشاره به عملکرد اداره سوادآموزی این شهرستان اظهار داشت: سال 95 سهمیه در دوره سوادآموزی 800 نفر بوده که 110 نفر زیرپوشش کلاس‌ها هستند.

وی بیان داشت: سهمیه دوره تحکیم 35 نفر و سهمیه دوره انتقال 100 نفر است که در این دو دوره تمام و کمال زیر پوشش سواد رفتند و کلاس‌ها دایر است.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد: سهمیه اتباع در این شهرستان 200 نفر است که در حال حاضر تمام این ظرفیت تکمیل است و نام‌نویسی بیش از ظرفیت هم بوده است.

وی با بیان اینکه چهار کلاس در اردوگاه و چهار کلاس در روستای علی‌آباد انقلاب دایر است، تصریح کرد: در هر کلاس حداقل باید 10 نفر مشغول آموزش باشند.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: متقاضی اتباع برای استفاده از کلاس‌های سوادآموزی بالاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوره‌های انتقال و سوادآموزی تا پایان اسفندماه تمام می‌شود، گفت: در زندان رفسنجان یک کلاس سوادآموزی دایر است و تقاضا داریم، کمیته امداد و بهزیستی اسامی افراد بیسواد را اعلام تا نسبت به سوادآموزی آن‌ها اقدام شود.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان نیز از فرمان مقام معظم رهبری بر ضرورت اهمیت سوادآموزی اتباع در کشور یاد کرد و اظهار داشت: هدف از این مهم این است که این اتباع فرهنگ کشور ما را آموزش ببینند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار