صف انتظار 8 هزار شرکت دانش بنیان برای تایید صلاحیت/ حمایت از شرکت های دانش‌بنیان؛ هدف جشنواره ایران ساخت

دبیرکل جشنواره ایران ساخت گفت: این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز کرمی دبیرکل جشنواره فرهنگی ملی هنری ایران ساخت که صبح امروز در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به حمایت از کالاهای دانش بنیان اظهار داشت: این جشنواره با هدف حمایت از کالاهای دانش بنیان شکل گرفته است و معاونت علمی از تجاری سازی محصولات و تحقیقات مرز و دانش از طریق سیاست های راهبردی خوذش حمایت می کند.

وی بیان کرد: گفتمان سازی علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان واژه ای نو از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

کرمی ادامه داد: 2 هزار و 900 شرکت دانش‌بنیان هم اکنون در کشور فعالیت می‌کنند که در این میان تعداد 8 هزار شرکت دانش‌بنیان در صف تأیید صلاحیت هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های کلان و راهبردی این معاونت توجه به علم، شکوفایی، فناوری ترویج فرهنگ کسب و کار دانش بنیان و کارآفرینی و مبنا قرار دادن آموزه‌های ایرانی اسلامی در بین آثار از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ایران ساخت است.

دبیرکل جشنواره فرهنگی ملی هنری ایران ساخت تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که به سمت علم مدرن و فعالیت‌های نو برویم که این مسئله مستلزم جا افتادن این فرهنگ در جامعه است. 

وی عنوان کرد: نوآوری، تجاری‌سازی توسعه سیاست‌ها و اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره است که با گفتمان سازی در سطح علم و فن‌آوری باعث پیشرفت در جامعه شود و این کار براساس چشم‌انداز ستاد توسعه علم و فناوری صورت می‌گیرد.

کرمی ادامه داد: فعال‌سازی نهادهای مختلف در کشور، شناسایی ابزارهای مختلف در اقتصاد دانش‌بنیان از جمله دیگر اهداف جشنواره ملی فرهنگی ایران ساخت است که این کار با همکاری مراکز دولتی، علمی و تحقیقاتی و نخبگان علم و فناوری صورت می‌گیرد به طوری که نهادهای تأثیرگذار کمک شایانی به معاونت علمی و پیشرفت علم و تکنولوژی می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره ایران ساخت سبب ایجاد یک فرهنگ نو در زمینه علم و فناوری دارد، تصریح کرد: تولید و جریان‌سازی تولید و محتوا،‌ حمایت از خدمات و شرکت دانش‌بنیان، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به تولیدات ایرانی، ایجاد برندسازی کالاهای مرغوب ایران، ایجاد آگاهی نسبت به ارکان اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، معرفی کسب و کار ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت است.

دبیرکل جشنواره ایران ساخت افزود: رسانه‌های دیداری و شنیداری، دیجیتال، ادبیات، هنرهای تجسمی و ایده بازار از جمله بخش‌های مهم این جشنواره محسوب می‌شود که در بخش رسانه‌های دیجیتال از میان 523 اثر 134 اثر، در بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری از میان 796 اثر 139 اثر، در بخش هنرهای تجسمی از میان هزار و 115 اثر 425 اثر و در بخش ادبیات از میان 883 اثر 87 اثر و در بخش ایده بازار ار میان 504 اثر 18 اثر به مرحله داوری این جشنواره راه یافته‌اند.

کرمی گفت: آثار ارسال شده باید به تقویت فرهنگ علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کمک کنند و کلیه آثار باید دستاوردهای فناورانه و علمی کشور را که به روحیه خودباورانه توجه ویژه‌ای دارند کمک کنند.

 18 دی ماه برگزاری اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت
در ادامه مراسم پارسایی دبیر اجرایی این جشنواره گفت: نمایش آثار از 16 دی ماه در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید و مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت در 18 دی ماه انجام می‌شود.

وی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون هنرمندان رسانه فرهنگی هنری اوج و حوزه هنرهای اسلامی از جمله سازمان های هستند که معاونت علمی را در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت حمایت می‌کنند.

نمایش ورک شاپ طراحی شده در خانه هنرمندان
در ادامه مراسم بابایی دبیر بخش هنرهای تجسمی گفت: در حاشیه جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت یک ورک شاپ تصویری طراحی شده است که در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار