ایلام؛

وقوع 7درصد سوانح رانندگی در گردنه کبیر کوه

رئیس پلیس‌راه استان گفت: ايجاد تونل کبیر کوه و حذف گردنه‌های پرپیچ‌وخم و کوهستاني اين مسير می‌تواند نقش مهم و بسزايي در کاهش تصادفات داشته باشد.

وقوع 7درصد سوانح رانندگی در گردنه کبیر کوهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محسن ناصري بیان کرد: محورهاي استان ايلام به‌طورکلی داراي توپوگرافي و شرايط خاص جاده‌ای هستند که بيشتر به‌صورت کوهستاني و کم‌عرض و پرپیچ‌وخم هستند.

ناصری یادآورشد: اين گردنه به جهت داشتن پيچ و قوس‌های فراوان جاده‌ای و همچنين کم‌عرض و کوهستاني بودن شرايط آن و همچنين شیب‌های تند جاده‌ای شرايط راه‌سازی در آن به‌شدت هزینه‌بردار و مشکل است که در اين خصوص سرانجام وزارت راه و شهرسازي به اين نتيجه رسيد که تونل کبير کوه را در آن ايجاد کند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد: طول تونل اصلی 4670 متر است که از سمت شهرستان آبدانان تاکنون 1800 متر آن حفاری شده و از سمت شهرستان دره‌شهر نیز 3 تونل دسترسی با طول 100 متر، 300 متر و 200 متر نیز در مسیر قرار دارد که تونل 120 متری حفاری شده و حفاری تونل 300 متری نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود تا زمینه حفاری تونل اصلی از سمت شهرستان دره‌شهر نیز فراهم شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ادامه داد: حفاری این تونل تنها به خاطر ارتباط دو شهرستان دره‌شهر و آبدانان نبوده و در آینده با توسعه سایر راه‌های استان نقش مهمی در ارتباط استان‌های کرمانشاه و لرستان با استان خوزستان و در کل ارتباط شمال غرب با جنوب غرب کشور ایفا می‌کند.
 
 



انتهای پیام/
برچسب ها: تصادف ، کبیرکوه ، تونل ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.