اردبیل؛

اتصال راه آهن و ایجاد بندر خشک رهاورد استانی کمیسیون ایران و آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل و ایجاد بندر خشک را رهاورد استانی کمیسیون ایران و آذربایجان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمود واعظی گفت: توافق درباره اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به پارس آباد مغان و ایجاد بندر خشک و نیز برخی همکاری ها در زمینه تراکتورسازی از جمله رهاورد مهم استانی کمیسیون مشترک دو کشور در باکو بود.

وی در ارزیابی نتایج نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان بویژه در زمینه استان های همسایه این کشور افزود: حضور استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی دراین کمیسیون و نیز همراهی نمایندگان بخش خصوصی این دو استان و نیز استان آذربایجان غربی در نشست ها نتایج مثبتی در پی داشت.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان بیان کرد: در جریان برگزاری نشست های کمیسیون علاوه بر توافق درباره اتصال راه آهن و بندر خشک در استان اردبیل، توافق هایی هم در زمینه تراکتور سازی صورت گرفت و راجع به صادرات این استان ها به نخجوان و جمهوری آذربایجان نیز مذاکراتی شد و در مجموع ارزیابی از حضور استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی در این نشست ها بسیار مثبت است.

واعظی بیان کرد: یکی از تصمیمات در اجلاس سال گذشته (اجلاس دهم) این بود که به همکاری های استانی توجه ویژه ای داشته باشیم و به همین دلیل سفرهایی انجام شد، اینجانب به همراه آقای شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد آذربایجان در تبریز نشست مشترک داشتیم و آقای خدابخش، استاندار اردبیل هم به همراه هیات اقتصادی آبان ماه سفری به باکو داشته و همکاری ها و مذاکرات خیلی خوبی هم در آنجا داشتند.

وی بیان کرد: نتیجه این رفت و آمدها و دید و بازدیدها این شد که در یازدهمین کمیسیون مشترک، استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی به همراه تعدادی از بازرگانان از اردبیل، ارومیه و تبریز حضور داشتند و به نظر می رسد این امر موجب نزدیکتر شدن همکاری ها خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار