یاسوج؛

درختکاری در 24 هکتار از عرصه های منابع ملی لنده

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: 24 هکتار از زمین های منابع ملی این شهرستان در قالب اجرای 2 طرح «جنگلانه » با مشارکت خودجوش مردمی درختکاری شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ذبیح الله محمدی گفت: چهار هکتار از این سطح در قالب طرح جنگلانه روز گذشته با مشارکت خودجوش 20 تن از جوانان شهرستان لنده در ارتفاعات مشرف بر روستای کهناب و دشت بن (کوه دست واپس) با بذر گونه بلوط و بادام اجرا شد.

وی تصریح کرد: پیشتر در قالب طرح ملی جنگلانه یک با حضور مسئولان اجرایی، امام جمعه، دوستداران طبیعت، تشکل های زیست محیطی و جوانان در سطح 20 هکتار درختکاری در شمال شهر لنده اجرا شد.

وی با بیان اینکه استقبال مردمی از طرحهای جنگلانه ترویج فرهنگ درختکاری را رونق داده است، گفت: در قالب طرح جنگلانه یک حدود 150 نفر از طبیعت دوستان مشارکت داشتند.

شهرستان لنده در فاصله 230 کیلومتری از مرکز کهگیلویه و بویراحمد با 850 کیلومتر مربع وسعت، از شمال به بخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی و از جنوب به شهرستان کهگیلویه(سوق) و از شرق به بخش چاروسا و از غرب به شهرستان بهمئی گرمسیر و بهبهان محدود و متصل است.

بر اساس سرشماری آمار نفوس و مسکن سال 1390 مرکز آمار ایران جمعیت این شهرستان 213 افزون بر21هزار نفر بوده و دارای 2 بخش مرکزی و موگرمون و به مرکزیت شهر لنده است. این شهرستان 106 روستا دارد.

زمینهای آبی و دیمی شهرستان لنده بیش از هشت هزار هکتار است که 600 هکتار از این زمین ها آبی و 300هکتار دیگر به کشت باغ اختصاص دارد.

شهرستان لنده با بیش از هفت هزار و 300مددجو مقام نخست جمعت مددجوی کهگیلویه وبویراحمد را داراست.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.