روحانیون در هدایت انسان به سوی کمال و سعادت نقش اساسی دارد

امام جمعه بوشهر با تاکید برتبدیل شخصیت حقیقی روحانیون به حقوقی گفت: روحانیون در هدایت انسان به سوی کمال و سعادت نقش اساسی دارد.

روحانیون در هدایت انسان به سوی کمال و سعادت نقش اساسی داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، با تاکید بر توجه به کمال بخشی و سعادتمندی اظهار داشت: دین خدا در مجموعه قرآن و کتاب‌های آسمانی، انبیاء و ائمه اطهار (ع) عنصر کمال بخشی است و این اساس نظام بشری محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر جایگاه روحانیون در هدایت انسان به سوی کمال و سعادت مهم دانست و افزود: بعد از انبیاء و ائمه اطهار (ع) روحانیت رابطه فیض و هدایت از سوی خداوند است و همانطور که انبیاء و ائمه (ع) واسطه فیض هستند، روحانیت هم از چنین مقامی برخوردار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، دین را شخصیت حقوقی روحانیت عنوان کرد و گفت: همینکه طلبه هستید نشان از کشف اراده و خیر خداوند به شما است و در این شرایط باید شخصیت حقیقی خود را در تراز با شخصیت حقوقی خود قرار دهید.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه روحانیت نور است و هم جامعه را منور می‌کند اظهار داشت: این کار نیاز تبدیل شخصیت حقیقی به حقوقی دارد.

آیت الله صفایی بوشهری خطاب به طلاب گفت: همه شما برای موفقیت وارد به حوزه علمیه شده‌اید و شرط رسیدن به این موفقیت کار و تلاش و جدیت، قوت و وقت گذاشتن و چشم پوشی و دل کندن از بسیاری از مسائل است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه توقف و تعطیلی کار، انسان را به جایی نمی‌رساند خاطر نشان کرد: نخستین عنصر داشتن عزم و جدیت، در کار است، بنابراین وقت خود را هدر ندهید طلبه اگر منظم نباشد نمی‌تواند به آن شخصیت حقوقی دست پیدا کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در بین طلاب و اساتید کسانی موفق بود اند و هستند که در کار خود جدیت داشته باشند گفت: از این رو کار و تلاش و عزم باید در یک مسیر صحیح باشد و راه و روش را شناخت.

انتهای پیام/م

نقش روحانیون در هدایت انسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.